ouder en zorg problemen

Bezoeker

Ouder worden en zorg problemen waar moet een orthopedisch schoenmaker aan voldoen om gecertificeerd of bevoegd te zijn voor het maken van maat schoenen.  Nu meer dan een jaar bezig en eindelijk een maatschoen die matig past beoordeling door mij van de schoen een 6

Waarom niet in overleg met een podoloog voet heeft ook een onderkant word nu alleen rondom bekeken voor de maat.

Nu 1 paar maatschoenen na 3 jaar.

MIJN VRAAG KAN DIT NIET BETER ???. 

ouder en zorg problemen

9 ANTWOORDEN 9

Re: ouder en zorg problemen

Webcare

Goedemorgen Martin!

Leuk dat je ons weer opzoekt op de community, maar wat vervelend dat je zo lang bezig bent met de orthopedische schoenen zeg! Als ik je bericht zo lees ben je nu langer dan een jaar met een orthopedisch schoenmaker in de weer om een goed paar schoenen te krijgen.

Om op je vraag over of dit beter kan in te gaan: dat is voor mij moeilijk om te beoordelen. Het lijkt erop dat de schoenmaker moeite heeft om de schoenen voor jou op maat te krijgen. Wat de reden daarvan is weet ik niet, maar het is zeker niet gebruikelijk dat er zo een lange tijd overheen gaat voordat je een degelijk paar schoenen hebt (en zoals je aangeeft is daar nog steeds geen sprake van). Wellicht heeft het te maken met de kundigheid van de schoenmaker. Het kan ook te maken hebben met jouw voeten en dat het moeilijk is om een goed paar schoenen op te meten. 

Jij hebt hier ongetwijfeld al veel gesprekken met de schoenmaker over gehad. Misschien daarom goed om even stil te staan bij wat jouw mogelijkheden zijn.

De basisverzekering vergoedt 2 paar orthopedische schoenen per 18 maanden. Na de levering van het 1e paar is er na 3 maanden een wisselpaar aan te vragen. Bij een gecontracteerde orthopedische schoenmaker vergoeden wij de kosten volledig uit de basisverzekering, al geldt wel het eigen risico en een wettelijke eigen bijdrage van € 131,- per paar. Deze eigen bijdrage vergoeden wij alleen uit de Extra Vitaal. Zie de link onderaan mijn bericht voor de afspraken over de vergoeding.

Wat betekent dit voor jou? Als jij geen vertrouwen meer hebt in de schoenmaker waar jij het 1e paar van hebt ontvangen, dan heb je de mogelijkheid om voor het wisselpaar naar een andere schoenmaker te gaan. Of dit de problemen zouden verhelpen kan ik je niet aangeven, maar weet dat je niet gebonden bent aan 1 orthopedisch schoenmaker. In onze Zorgzoeker vind je een schoenmaker bij jou in de buurt:

https://zorgzoeker.zilverenkruis.nl/

Jij hebt verder recht op een goed paar schoenen. De schoenmaker die jou het 1e paar heeft geleverd is verplicht om deze te leveren. Blijf met de schoenmaker in gesprek als de schoenen voor jou nog steeds niet goed zitten. 

Ik hoop in ieder geval voor verbetering van de situatie Martin. Het moet erg frustrerend voor je zijn om hier al jaren mee bezig te zijn. Laat het mij gerust weten als je nog vragen hebt oké?

Bart

https://www.zilverenkruis.nl/Consumenten/vergoedingen/Paginas/Orthopedische-schoenen-en-confectiesch...

Fanatiekeling

Beste ZK, het zou goed zijn als de zorgverzekeraar soms te hulp kan schieten. Voor de zorgverzekeraar is het misschien interessant inzicht te krijgen, door middel van de praktijk, in de kwaliteit van de zorgverlener. Ditzelfde geldt ook voor de prestaties van hoorwinkels: de gecontracteerde partijen zijn volgens sommigen ver beneden de maat. Waar moet een verzekerde klagen als de zorgverlener zijn werk niet goed doet? 

Groet, Feina.

Webcare

Goedemorgen Feina, 

Je bent op zoek naar onze rol als er problemen worden ervaren met zorgverleners. De verzekerde kan de klacht eerst bespreken met de zorgverlener. Het is belangrijk dat degene die de zorg levert input krijgt om de service te verbeteren. Alle zorgverleners zijn verplicht een klachtenregeling te hebben. 

Op het moment dat de verzekerde er met de zorgverlener niet uitkomt kan er een klacht bij ons ingediend worden. Wij nemen dan contact op met de zorgverlener de verzekerde kan een reactie van ons verwachten. De klacht kan via dit formulier aan ons doorgegeven worden: https://www.zilverenkruis.nl/Consumenten/contact/Paginas/Klacht-indienen.aspx?klachttype=zorgverzeke...

Is dit antwoord op je vraag Feina?

Groeten Andrea

Bezoeker

Vervolg op mijn vraag orthopedisch schoenmaker gaat hier om de vakbekwaamheid en de techniek. Waarom indien nodig word er  een podoloog bij gehaald om schoen te maken. Verder er zijn nieuwe techniesche mogelijkheden om voet te meten waarom word hier geen gebruik van gemaakt en indien wel waar.

Webcare

Dag Martin,

Voor ons op afstand is het lastig je vraag te beantwoorden. De zorgverlener is de aangewezen persoon om deze vragen aan te stellen. Je weet heel duidelijk wat je wilt en wat er mogelijk is, de zorgverlener hoort ook te weten wat er mogelijk is. 

Wat mij nog niet helemaal duidelijk is, is of je hierover al een gesprek hebt gehad met de zorgverlener. Heb je al een gesprek gehad en wat kwam daar uit? En als je nog geen gesprek hebt gehad, is daar een reden voor?

Groeten,

Bas

Bezoeker

Wel verschillende gesprekken gehad maar het is de bekwaamheid nodig om de schoen te maken en de techniek en waarom geen podoloog er bij onderkant voet word niet bekekeken hoe kan de voet dan maximaal draagkracht geven als hij niet goed word ondersteund. Special note is niet de voet zegt de orthopedisch chirurg waar we naar toegestuurd zijn door de schoenmaker. Mijn bevinding is schoen is enkele millimeters te smal en voet draagt niet op de achterzijde van de voet. 

Webcare

Hai Martin, 

Wat rot dat je na zo'n tijd nog bezig bent om de schoenen goed te krijgen! Goed dat je met je orthopedisch schoenmaker in gesprek blijft Martin. Hij is degene die je de antwoorden op deze vragen kan geven. Als de schoen nog niet helemaal goed zit zoals je omschrijft is het goed om na te gaan of hij hem nog voor je kan verbeteren of wat anders de oplossing is. Het is natuurlijk fijn als je een goed passend paar schoenen hebt voor je aan je volgende paar gaat beginnen. 

Groeten Andrea

Bezoeker

Na vele pogingen om passende orthopedische schoenen te verkrijgen nu naar  andere orthopedisch schoenmaker gegaan die orthopedische schoenen gaat maken die volgens het eerste concept zijn gemaakt en nog steeds passen maar versleten zijn.  

Webcare

Dag Martin,

Fijn om te horen dat het zo te lezen eindelijk gaat lukken om goede aangepaste schoenen te krijgen. Jammer dat het zo lang heeft moeten duren.

Groeten,

Bas