Gezocht: Nierpatienten om mee te doen aan onderzoek

Starter

Hallo,

Wij zijn drie studenten aan Hogeschool Viaa Zwolle. Wij doen de opleiding HBO-verpleegkunde en zitten in het tweede studiejaar. Wij willen onderzoeken wat de invloed van dialyseren op iemands leven is. Hierbij onderzoeken wij of er een positief effectief effect is op de kwaliteit van leven als er meer mensen thuis gaan dialyseren. Met andere woorden willen wij het verschil in de kwaliteit van leven meten van iemand die thuis dialyseert en iemand die in het ziekenhuis dialyseert. Het gaat hier bij voorkeur om hemodialyse.

Wij zijn op zoek naar mensen die wij kunnen uitnodigen voor een interview. Dit interview duurt ongeveer een uur. Wij staan open om dit interview online af te leggen. Het interview zal ongeveer zo verlopen:– Voorstellen
– Vragen over de invloed van dialyseren op uw leven en de voorkeur voor thuis of in het ziekenhuis dialyseren.
– We vragen of u verschillende onderwerpen (over uw gezondheid, zelfstandigheid, omgeving en persoonlijke waarden en overtuigingen) een cijfer wilt geven van 1 tot 5.

Alle gegevens zullen anoniem worden verwerkt. Het gesprek zal worden opgenomen.

Mocht u geïnteresseerd zijn en of iemand kennen die hieraan zou willen meewerken, kan u ons bereiken op het volgende e-mailadres: 1710212@viaa.nl

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Anouk, Gesina en Jo-Anne

Gezocht: Nierpatienten om mee te doen aan onderzoek

4 ANTWOORDEN 4

Re: Gezocht: Nierpatienten om mee te doen aan onderzoek

Fanatiekeling

Hallo, ik kan jullie niet helpen helaas.

Ik heb wel een idee voor een ander onderzoekje. Misschien is dat een idee voor een groepje andere studenten?  Namelijk de vergelijking van de kwaliteit van leven tussen een diabetes type I patient die de glucose controles met een prikpen doet,vergeleken met dezelfde patient die de Freestyle Libre van Abbott Gebruikt.

PS voor deze vergelijking hoef je niet eens mensen persoonlijk te interviewen: de getuigenissen op dit forum en wellicht ook op de website van de DVN geven al voldoende informatie! 

Groet, Feina.

Starter
Jammer dat je ons niet kan helpen. Het onderzoek kan niet veranderd worden. De opdracht is om met deze mensen een interview af te nemen. Graag onderzoeken wij dus of er een positief effect is op de kwaliteit van leven als een cliënt in de thuis dialyseert. Onze onderzoeksmethode is het afnemen van interviews. Dus als u iemand bent die dialyseren of iemand kent die dialyseert, die openstaat voor het afnemen van een interview horen we het graag.

Gast

Ik weet niet of ze willen meewerken aan jullie onderzoek,
Maar je kunt het proberen:

nieren.nl

Community Manager

Hebben jullie al wat deelnemers gevonden voor een interview? 

Misschien hebben jullie er wat aan. Ik stuur nog wat linkjes, omdat thuisdialyse ook een onderwerp is waar wij ons mee bezig hebben gehouden. Hier een nieuwsbericht en een blog: 
Nieuwsbericht: Zilveren Kruis wil meer bewegingsvrijheid dialysepatiënt (oktober 2015)
Blog: Aan de dialyse: in gesprek met een nierpatiënt

Ik zie dat cloris ook nog een mooie suggestie heeft om misschien extra deelnemers te vinden.  

Succes met jullie studie onderzoek! 
Ik zou het wel zo leuk vinden dat jullie ook de resultaten delen hier. Zeker als er ook communityleden mee hebben gedaan. Dus voeg dat - tegen die tijd - gerust toe hier in dit topic.

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.