Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

orthodontie zoon

Bewerkt 
Starter

Mijn zoon van 12 heeft volgend jaar hoogst waarschijnlijk een beugel nodig.

Wat is hier de vergoeding voor?  ik ben nu verzekerd compleet polis, tand compleet en gezinsmodule.

Ik vind op de site alleen ster polissen terug?

Alvast bedankt voor de reactie.

PC ten boden

relatienummer ********

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

orthodontie zoon

10 ANTWOORDEN

Re: orthodontie zoon

Moderator

Hoi Patrick,

Wat spannend voor jouw zoon, misschien een beugel!

Wanneer je op onze website zoekt naar vergoedingen zie je inderdaad eerst de aanvullende sterren verzekeringen. De aanvullende pakketten die jij hebt zijn Agis aanvullende verzekeringen. De vergoedingen voor deze pakketten voor orthodontie staan op een ander tabblad op dezelfde pagina.  Kijk hierbij bij de Compleetpolis voor jouw zoon.

Ik heb trouwens je relatienummer uit je berichtje verwijderd Patrick. Deze stond namelijk nu openbaar.

Laat je even weten of het is gelukt?

Bewerkt 
Fanatiekeling
Ik vind het opvallend dat u de compleetpolis EN de gezinnenpolis heeft. Dat zijn eigenlijk twee verschillende aanvullende verzekeringen. De een vergoedt tot €750 , de ander tot €1500 voor de orthodontie. Maar volgens mij kunnen ze niet opgeteld worden. En het lijkt me dat ze ook niet voor een persoon samen afgesloten kunnen worden. Of bedoelt u dat u zelf de compleetpolis heeft en uw echtgenoot de gezinnenpolis? Heeft u gecontroleerd welke polis uw zoon heeft op grond van de verzekering van de ouders? ps De tandpolis speelt bij deze zorgverzekeraar geen rol bij de vergoeding van orthodontie van de kinderen. Ik meen me te herinneren dat dit bij de meeste zorgverzekeraars zo werkt, behalve bij een in het ooseen van het land. Ps bij nalezing van uw vraag en het antwoord van Zilveren Kruis, zie ik dat u spreekt over een " gsinsmodule" en niet over een gezinspolis. Helaas krijgt uw zoon dus maximaal €750 vergoed. Vraag aan Zilveren Kruis: Ik vraag mij af of het mogelijk is deze verzekering miv 1 januari 2016 op te hogen? Of wordt de verzekerde niet geaccepteerd omdat er voorzienbare behandelingen komen? En kan verzekerde dan nog aanspraak doen op het hogere totaalbedrag, ook als de behandeling al begonnen is in 2015?
Groet, Feina.

Moderator

@Feina, goeie toevoegingen voor @patrick74. De gezinsmodule is inderdaad een module bovenop de aanvullende verzekering die Patrick heeft vanwege zijn collectiviteit. Hier zit inderdaad geen extra vergoeding in voor orthodontie.

Het verhogen van de aanvullende verzekering kan. Ook als Patrick al weet dat zijn zoon orthodontie nodig heeft. Het is voor @patrick74 goed om te kijken wat het beste bij zijn zoon past en hier zijn verzekering op aan te passen. Wanneer Patrick zijn zoon in 2015 al start met het beugel traject en in 2016 ook de beugel nog heeft (die kans is best aanwezig) dan werkt het als volgt: In 2015 krijg je de vergoeding zoals deze voor dat jaar bepaald is. Stel, in 2016 kies je een hogere verzekering waardoor je bijvoorbeeld recht hebt op 500 euro meer. Je krijgt dan deze 500 euro meer. De teller gaat niet op 0.

Kan je iets met deze info Patrick?

Starter
Hoi michelle en feina,

Beide hartelijk bedankt voor de reacties.

Ik zal eens gaan kijken om de verzekering voor volgend jaar toch wat op te hogen.

dank jullie.

Als ik mijn verzekering ophoog, krijg ik dan nieuwe orthodontie vergoeding?

Bewerkt 
Nieuwkomer

Beste,

Krijg ik door binnen zilveren kruis achmea over te stappen naar de drie sterren verzekering opnieuw een start bedrag voor de orthodonitie? Ik heb in 2015 ook al een bedrag gehad voor de orthodontie dit was ''op''. Nu wil ik overstappen binnen de verzekering, krijg ik dan een nieuw start bedrag? hoe zit dat precies?

Ik hoor graag van u.

Met Vriendelijke Groet,

Minmouna

Re: Als ik mijn verzekering ophoog, krijg ik dan nieuwe orthodontie vergoeding?

Moderator

Hoi Minmouna,

Leuk dat je de community hebt gevonden om je vraag te stellen. Zoals je hierboven ziet heeft @Feina dezelfde vraag ook voor @patrick74 gesteld enige tijd geleden. Ik quote daarom even mijn eerdere antwoord voor jou: "In 2015 krijg je de vergoeding zoals deze voor dat jaar bepaald is. Stel, in 2016 kies je een hogere verzekering waardoor je bijvoorbeeld recht hebt op 500 euro meer. Je krijgt dan deze 500 euro meer. De teller gaat niet op 0"

Was dat het antwoord waar je naar opzoek was? En laat het gerust weten als je hulp nodig hebt bij het kiezen van het juiste pakket.

Bewerkt 
Fanatiekeling

Toch begrijp ik dit niet. Dit zou inhouden dat aan het begin van een orthodontietraject gekozen kan worden voor een lagere vergoeding om na 1 of 2 jaar over te stappen naar een duurdere verzekering. Dit is toch niet de bedoeling?

Groet, Feina.

Moderator

De situatie die je schetst kan. We zien in de praktijk niet terug dat mensen bewust kiezen voor een lagere verzekering om deze later op te hogen. Een hele enkele keer komt het wel voor dat iemand het maximum bereikt en zijn verzekering ophoogt voor het nieuwe jaar.

Hoe werkt het met de vergoeding voor orthodontie?

Nieuwkomer

Onze dochter moet blijkbaar aan een beugel.

Nu zijn we collectief verzekerd via de werkgever met Tandarts aanvulend 2 sterren.

Wordt nu de beugel hieruit vergoed?

Mocht dit niet zo zijn en ik moet naar een aanvullend 3 sterren, kan dit dan alleen voor mijn dochter?

Re: Hoe werkt het met de vergoeding voor orthodontie?

Moderator

Hoi Gert,

Spannend voor je dochter zeg! Goed dat je vooraf even kijkt hoe het zit met de vergoeding.

Orthodontie voor kinderen tot 18 jaar wordt vergoed vanuit de aanvullende zorgverzekering. Niet vanuit de tandartsverzekering.

Er is een vergoeding vanuit de aanvullende verzekering met 3 en 4 sterren. De vergoedingen lees je op onze website. Jouw dochter krijgt automatisch dezelfde verzekering als de ouder bij wie zij op de polis staat. Je kan dus niet alleen een aanvullende verzekering voor jouw dochter afsluiten. Wel hoeft maar 1 van de ouders te kiezen voor het aanvullende pakket.

Boven de 18 jaar is er helaas geen vergoeding voor orthodontie.

Helpt dit met het maken van je keuze voor aankomend jaar Gert? Laat het anders gerust weten.