Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

onterechte betaling aan tandarts

Bewerkt 
Starter

ik ben in november 2014 bij de tandarts geweest voor reperatie volledig bovengebit. Dit had vergoed geworden zonder dat ik eigen risico had hoeven te betalen doordat ik dit al volledig betaald had. Door foutieve omschrijving van de eerste factuur heeft de tandarts in januari 2015 de nota pas gemaakt; met behandeldatum 16-01-2015 ipv nov 2014.Zilveren kruis heeft de nota betaald! Hierdoor moet ik nu dus de nota zelf betalen omdat ik natuurlijk begin met betaling eigen risico 2015. Zilveren kruis heeft de nota vergoed  terwijl de nota eigenlijk incorrect is!

Kan ik eisen dat ze het bedrag terug halen bij de tandarts om de tandarts zo te dwingen een correcte factuur te sturen met juiste behandeldatum waardoor ik dus de nota nog kan declareren op 2014?

Foutieve factuur hoef ik toch niet te accepteren!!

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

onterechte betaling aan tandarts

3 ANTWOORDEN

Re: onterechte betaling aan tandarts

Medewerker
De tandarts dient inderdaad de juiste behandeldatum bij Zilveren Kruis te declareren. U kunt zelf contact opnemen met de tandarts met het verzoek om de behandeling in 2015 te crediteren. Daarna kan hij de behandeling met de juiste behandeldatum alsnog bij Zilveren Kruis indienen. Mocht u er niet uitkomen met uw tandarts dan kunt u contact opnemen met de afdeling Klantrespons van Zilveren Kruis.

Starter

er is door een medewerker door mij bericht op dit forum direct contact gezocht. Toen hij begreep dat ik na 3 mnd met de tandarts niet verder kwam heeft hij, als hoge uitzondering, contact opgenomen met de tandarts en terwijl de klantenservice van Z.K. meldde mij nog steeds niet te kunnen helpen,in die tussen tijd heeft deze meneer binnen 24 uur alle problemen aangepakt en verholpen.

Heel jammer alleen dat mijn eigen risico(door annulering van de tandartsfactuur)nu terug gebracht is naar 51,95 euro op mijn persoonlijke pagina en dat de facturering van Eigen risico gewoon een factuur stuurt op 5 maart met vermelding te betalen e.r. 180euro bedraagt. In een tweede factuur vertellen ze me dat ik van hun de 124tandartskstn retour krijg;alleen dat doen ze nooit tot op vandaag de dag.

Betaling 180euro eigen risico???Never nooit niet. Ik betaal 51,95 en ze zoeken het echt maar uit. Laatste jaar zilveren kruis want 1 goede medewerker die meedenkt in een groot bedrijf vindt ik toch iets te weinig. 3Maanden ellende en het houdt niet op(al is het eigenlijk al opgelost)Ze blijven doorgaan met fout op foutop fout.

Bewerkt 
Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Hey Leguaan, ik kan me voorstellen dat je niet zit te wachten op eigen risico kosten in 2015 over een handeling in 2014. Het is zeker erg netjes opgelost door de collega. Wanneer heeft dit alles plaats gevonden? 

Als dit recent is, geef het even de tijd. We moeten een wijzigings nota van de tandarts krijgen voor we de kosten kunnen intrekken. Dit word dan natuurlijk ook weer aan jou terug betaald.