Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

onjuiste declaraties

Nieuwkomer

Ik heb een rekening van de tandarts ontvangen, die bij jullie is gedeclareerd, terecht werd dit niet vergoed. Nu betreft het naar mijn idee een onjuiste factuur, waarin codes van handelingen worden getoond die helemaal niet zijn uitgevoerd. Nu is mijn vraag, voeren jullie ook controles uit over declaraties?

onjuiste declaraties

OPGELOST
12 ANTWOORDEN

Re: onjuiste declaraties

Voormalig medewerker Zilveren Kruis
Hallo Astrid30, welkom op het forum. Wanneer wij een nota vergoeden die volgens de verzekerde niet in de haak is dan gaan wij die inderdaad onderzoeken. Betaal je de nota zelf dan raad ik je aan om zelf contact op te nemen met de tandarts om opheldering te vragen.

Starter
Ik heb op mijn vergoedingenoverzicht gezien dat er door een leverancier van hulpmiddelen een heel hoog bedrag is gefactureerd, wat niet juist is. Nu krijg ik van de leverancier geen kopie van de nota die naar jullie is verstuurd. Klantenservice van jullie geeft aan geen kopie te mogen leveren omdat dit rechtstreeks naar jullie is gestuurd buiten mij om. Hoe kunnen jullie dit dan controleren?

Fanatiekeling
Een kopie van de nota kun je eisen ( wettelijke verplichting). Dit raad ik u ook aan. 

Maar ik begrijp ZK niet: waarom geeft ZK die informatie niet door? Ook al is de nota rechtstreeks naar ZK gestuurd, het is toch een nota voor de verzekerde zelf. Graag antwoord van ZK. 

Starter
Een kopie van de nota kun je eisen ( wettelijke verplichting). Dit raad ik u ook aan.

Maar ik begrijp ZK niet: waarom geeft ZK die informatie niet door? Ook al is de nota rechtstreeks naar ZK gestuurd, het is toch een nota voor de verzekerde zelf. Graag antwoord van ZK.

Kan ik dat van leverancier of van ZK eisen?

Fanatiekeling
De leverancier behoort deze te leveren aan de klant, als daarom wordt gevraagd. Maar vaak geeft dit problemen, omdat ze bijvoorbeeld digitaal declareren en het computerbestand niet meer aanwezig is. Als u problemen ondervindt neemt u contact op met de NZA 0900-7707070. Deze kunnen het u nader uitleggen en misschien vindt u op hun website ook wel informatie hierover. 

Voormalig medewerker Zilveren Kruis
Het wordt inderdaad digitaal gedeclareerd en verwerkt Elze. Het is ook geen nota zoals een verzekerde die hoort te krijgen. Wij krijgen een declaratieregel binnen van de zorgverlener met daarin de benodigde gegevens en informatie. Daarom kan de verzekerde de nota alleen bij de zorgverlener opvragen.

Fanatiekeling
Het wordt inderdaad digitaal gedeclareerd en verwerkt Elze. Het is ook geen nota zoals een verzekerde die hoort te krijgen. Wij krijgen een declaratieregel binnen van de zorgverlener met daarin de benodigde gegevens en informatie. Daarom kan de verzekerde de nota alleen bij de zorgverlener opvragen.
Maar dat is evenmin mogelijk als die partij ook volledig digitaal werkt. Vaak is de " computerband" al weer gewist, dus dan beschikt de zorgverlener hier ook niet meer over. Wat dan? 

Moderator
Het is toch echt de verantwoordelijkheid van de zorgverlener om deze nota wel aan de patient te verstrekken. Ondanks dat deze wellicht digitaal bij ons is ingediend zal de zorgverlener verplicht zijn deze ook aan de patient te verstrekken wanneer deze hierom vraagt.

Starter

Hoi ik heb een vraag over onjuiste declaratie van stiching alltrecht waardoor ik opeens me eigen risico moest ophoesten terwijl hun geen rechtelijke machtiging hadden om dit te doen das namelijk victas wel door de rechter opgelegd.2 minuten gesprek gehad toen kwamen ze daartot conclusie dat hun dit niet moeten doen maar dus victas, laat wel je zorgpas zien en word 601 euro gedeclareerd voor 2 minuten werk? ze heeft me nog een brief nagestuurd dat victas het overneemt., wel apart dat ik door de hulpverlening in de problemen kom, notabene door een instatnie die geen eens gemachtigd is door rechtbank toezicht loopt verplicht via victas, jullie zeggen dan sorry das vervelend erg spijtig bla bla bla maar via stiching alltrecht  word je ook  van kastje naar de muur gestuurd, wie kan me nou echt helpen met de onterechte declaratie?

Moderator

Van het kastje naar de muur gestuurd worden is natuurlijk nooit de bedoeling. Logisch dat je op zoekt bent naar iemand die jou kan helpen. Uit je verhaal is mij op dit moment nog niet helemaal duidelijk wat er precies mis gaat. 

Ik lees dat je bij stichting Altrecht bent geweest en dat je hiervoor een rekening van het eigen risico hebt gehad. Daarnaast geef je aan dat stichting Altrecht deze rekening niet had mogen indienen. Kan je mij uitleggen waarom stichting Altrecht deze volgens jou niet had mogen indienen? Gaat het om het feit dat de nota helemaal onterecht is? Of gaat het om de hoogte van het bedrag?

Ik hoor graag meer toelichting Mike. Alvast bedankt.

Nieuwkomer

Nou heel simpel eigenlijk,  een valse onterecht declaratie ingediend via alltrecht. die zijn niet door de rechtbank gemachtigt tot verplicht toezicht.Dat is victas nu arkim terwijl ik nergens aan verslaafd ben Vervolgens  heb ik met jullie halve telefoondienst medewerkers aardig wat beltegoed moeten verbruiken maar  eigen risico werd onterecht geclaimd door zilveren kruis. Als gijs van zwieten me niet had geholpen van sociaal team had ik nu in de schuldsanering gezeten. Ben geen klant meer van jullie omdat ik niet gedient ben van oplichting. overgestapt naar de concurent die wel netjes vergoed declareert zonder blind spooknota van alltrecht te voldoen. Hoeveel declaratie van  de heer bakker hebben jullie wel niet vergoed terwijl ik die meneer nimmer gezien gezien enof gesproken heb? Zou ik nog me ontrechte  eigen risico betaalt terug kunnen krijgen?

Medewerker

Of er meerdere nota's zijn ingediend kan ik zo niet zeggen. Om dit na te gaan heb ik jouw relatienummer en geboortedatum nodig. Zou je dit in een privébericht willen sturen? Tevens kan ik dan kijken wat er precies gedeclareerd is.