offerte orthodontist

Starter
Mijn zoon van 13 moet aan een beugel. Volgens aanvullende verzekering wordt max € 2000,00 betaald voor de gehele looptijd. Nu willen we diverse offertes aanvragen, maar alle orthodontisten geven pas een prijs na een 1e consult (ook wel logisch). Deze kosten van zo'n 1e consult worden die ook van de totale vergoeding afgehaald? Oftewel, als wij 5 maal een 1e consult doen blijft er minder vergoeding voor de beugel zelf over. Ons streven is om geen extra kosten voor de beugel te maken. mvg Arjan

offerte orthodontist

5 ANTWOORDEN

Re: offerte orthodontist

Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Dag Arjan, fijn dat jullie proberen de kosten te beperken Smiley Vrolijk Het eerste consult wordt inderdaad ook van het budget afgehaald, dus je conclusie klopt dat vijf maal een 1e consult zorgt dat er minder vergoeding overblijft voor de beugel. Misschien kan jullie tandarts nog adviseren in welke orthodontist de beste optie is met betrekking tot behandeling en prijs. Kan je hiermee verder?

Groet Valerie

Starter
Dankjewel Valerie, Ik blijf het echter raar vinden dat voor het opvragen van een offerte betaald moet worden. Als je een aannemer uitnodigt voor een verbouwing aan je huis betaal je toch ook niet voor het uitbrengen van een offerte?

Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Dat is inderdaad een interessante opmerking, zou je hierover een gesprek willen startten op onze Community https://forum.zilverenkruis.nl/? Ik ben benieuwd wat andere verzekerde hiervan vinden.

Fanatiekeling
Volgens mij is ook van belang te vermelden dat er vastgestelde prijzen zijn voor elke orthodontische handeling. Dus prijsverschillen ontstaan door een andere  behandeling, niet door prijsverschillen per soort activiteit.  Je kunt je volgens mij beter orienteren op de tevredenheid van andere klanten en ook een belangrijke vraag om te stellen is of je het dossier mee kan krijgen als je verhuist/overstapt. 
Groet, Feina.

Medewerker
Er zijn inderdaad wel vastgestelde tarieven. Dit betreft echter alleen het honorarium dat in rekening mag worden gebracht voor de behandelingen. Alleen de techniekkosten zijn afhankelijk van de materialen die door de orthodontist worden gebruikt. Wat dat betreft is het wel degelijk mogelijk dat er verschil in kosten is. Verder ben ik het er wel mee eens dat ik zou kijken naar wat andere klanten zeggen over de tandarts/ orthodontist.