Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

kan ik onze aanvullende tandartsverzekering uitbreiden?

Nieuwkomer

We hebben een aanvullende tandartsverzekering ivm een beugel van mijn dochter. Nu worden de kosten hoger dan verwacht. Kan ik de orthodontie verzekering uitbreiden tot maximaal 2500 euro?

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

kan ik onze aanvullende tandartsverzekering uitbreiden?

2 ANTWOORDEN

Re: kan ik onze aanvullende tandartsverzekering uitbreiden?

Fanatiekeling

Mag ik u erop wijzen dat de vergoeding van orthodontie voor onder de 18 gedekt wordt door de aanvullde verzekering, DUS NIET DOOR DE TANDARTSVERZEKERING. 

Met drie sterren aanvullende verzekering van ( een van beide ) ouders geldt een vergoeding van €2000, met vier sterren is de vergoeding €2500 " voor de hele duur van de verzekering ". 

Het zou onlogisch zijn als u zich nu nok kon bijverzekeren: want dat zou betekenen dat u totaal minder betaalt dan een verzekerde die direct al voor de vier sterren heeft gekozen. 

Een optie is wel om helemaal van verzekeraar te veranderen. ( tenzij u het geld nog terug moet krijgen van Zilveren Kruis, dan wordt het een moeilijk geval). 

aanvullend Basis Plus Module geen dekking

1 ster  geen dekking

2 sterren geen dekking

3 sterren maximaal € 2.000,- voor verzekerden tot 18 jaar voor de gehele duur van de aanvullende verzekering

4 sterren maximaal € 2.500,- voor verzekerden tot 18 jaar voor de gehele duur van de aanvullende verzekering

Groet, Feina.

Re: kan ik onze aanvullende tandartsverzekering uitbreiden?

Webcare
Webcare

Hoi @carin1, welkom op de community! Leuk dat je jouw vraag hier stelt.

Zoals @Feina al aangeeft, valt orthodontie niet onder de tandverzekering, maar onder de normale aanvullende verzekering.

Je kunt per 1 januari de aanvullend 4 sterren nemen. Daarin zit een vergoeding voor orthodontie voor kinderen tot €2500 voor de duur van de verzekering (dus niet per jaar).

Je ontvangt binnenkort alle informatie over de vergoedingen en premies in 2016. Op basis daarvan kun je een passende aanvullende verzekering kiezen. Er is geen wachttijd of medische acceptatie voor de aanvullend 4 sterren. Je kunt die verzekering altijd nemen.

@Feina, bedankt voor je hulp! De aanvullende verzekering verhogen kan wel. Overstappen naar een andere verzekeraar is niet nodig Smiley Vrolijk. En als ze nog geld van ons krijgt, dan krijgt ze dat ook wanneer ze naar een andere verzekeraar overstappt.

Groet, Kim

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.