Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

grote problemen met mijn tand prothese, waar kan ik hulp hiermee krijgen?

Bewerkt 
Bezoeker

Hallo,

Ik heb grote probleem met mijn tand prothese als volgt:

1. in September 2014 heb ik een nieuwe tand prothese aangevraagd bij een Tandprothetische praktijk in Assen, en die heb ik ook in septemebr 2014 gekregen
  2. Sinds dan ben ik gemiddled 3-4 ker per maand heen om de prothese te repareren omdat die pain doet
  3. Soms ben ik meer dan 5-6 keer per maand heen gegaan, en soms 1 keer per maand
  4. Soms heb ik meer pain na het bezoek van Tandprothetische praktijk  dan eerder
  5. Nu ziet het zo uit: vaak gav ik op en als ik thuis ben neem ik de prothese uit en gebruik ik die maar als het nodig is, maar dan doet de spieren van mijn kaak pijn.
  6. Vaak wordt ik van de pijn afgeleid van werk of andere belangrijke taken
  7. En als ik klagen bij Tandprothetische praktijk, dan zeggen de ik zou een implantate aanvragen, maar ik wil geen implantate, vooral niet van of door de Tandprothetische praktijk de me geen goede pijnlose prothese geven kan

In kort ik denk dit de Tandprothetische praktijk is niet goed, en in Assen is de keuze zeer, zeer klein, en ik wordt graag waar anders gaan, omdat de prothese is absolute niet goed, niet in de zelfde vorm van mijn kaak en gezicht en voorall ik heb met de meer pijn als zonder die.

Als Ik waar anders gaan moet, en dit heb ik een keer gedan waar de andere Tandprothetische praktijk, gezegt dat deze propthese is met garantie en als die dit repareren dan moet ik betalen en dat kan ik niet dus de andere Tandprothetische praktijk moet dit passend maken, maar die doen het niet en een nieuwe prothese van een andere Tandprothetische praktijk krijg ik van Zilverenkruis maar een keer alle 2 jaar vergoed, dus moet ik tot augustus 2016 wachten, maar de pijn is groot en de Tandprothetische praktijk die kan niet of wil niet deze prothese aanpassen dat ik geen pijn heb.

Wat kan ik here doen?

Bij voorbaat bedankt voor ieder goede bruikbare advise en/of raad.

Met vriendelijke groet,

JohnD

Dit is mijn anonym naam!

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

grote problemen met mijn tand prothese, waar kan ik hulp hiermee krijgen?

8 ANTWOORDEN

Re: grote problemen met mijn tand prothese, waar kan ik hulp hiermee krijgen?

Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Hey @JohnD, welkom op de community! Ik kan me voorstellen dat het niet prettig is als je zo vaak terug moet voor de reparatie van je gebit. Heb je al een officiele klacht ingediend bij de tandprotetische praktijk zelf? Het is verder ook mogelijk bij een onafhankelijke partij een klacht in te dienen. Je kunt daarvoor contact opnemen met het TIP, die zijn er specifiek om mensen te helpen met vragen of bij klachten bij tandheelkunde. 

Kan je met deze informatie verder John? Ik hoop dat het snel voor je is opgelost. 

Bezoeker

Hallo Jeppe,

Bedankt voor uw reply.

Maar wat doen met de klacht als de maanden duurt, hoe kan zilverenkruis intussen me helpen. Het is zo erg dat ik serious eraan denk te verhuizen, maar dit is eenlangduringe oplossing.

Ik heb pijn als ik de prothese gebruik om te eten, maar ook zonder eten, als ik die in mond zetten doet pijn.

Darrom vraag ik mijn verzekering zilverenkruis om help. Wat kan Zilverenkruis doen in zo een nood geval om me te helpen?

bij voorbaat bedankt.

met vriendelijke groet,

John

Hey John, ik heb even navraag gedaan wat wij nog zouden kunnen doen. Als je prothese 2 maanden oud is zou je overal terecht moeten kunnen. Eventuele kosten zouden even hoog moeten zijn als bij de huidige tandprotheticus. Heb je een geeeltelijke of volledige prothese? Daar hangt het vanaf uit welk pakket de vergoeding komt. Als je mij je relatienummer in een privé bericht stuurt kijk ik ook even voor je hoe hoog de dekking is. 

Bezoeker

Sorry ik heb uw bericht niet gezien.

hoe kan ik een privé bericht sturen?

bij voorbaat bedankt.

met vriendelijke goret,

John

Hey @JohnD, dat kan door op het plaatje onder mijn naam te klikken en voor Privé bericht te kiezen. Ik zie je privé bericht graag tegemoet, al heb ik niet meer informatie voorhanden dan ik hier heb geplaatst. 

Bezoeker

Hallo Jeppe

Bedankt, nu heb ik privé bericht gevonden en u een gestuurd.

Ik wens u een aangenaam week met veel succes.

Met vriendelijke groet,

John

Bezoeker

Hallo Jepp,

Meteen naar onze laatst gesprek heb ik weer een contact met mijn tand techniker genomen en heb him mijn probleme met mijne prothese uitgelegd, maar er heeft zo gedan als of hij de prothese gerepareerd hebt, maar is het niet zo. Dus heb ik hem een zeer hoffelijk brief gestuurd en hem verzocht de prothese aan tepassen/repareren, want de doet me niet alleen pain maar ook heeft mijn mond aan verschillende plekken gewond gemaakt. Dan heeft hij me gebeld en een afspraak gemaakt voor 10 dagen laater op maandag 21.09.2015, waar hij gezegt heeft dat hij niets doen kan aan de prothese behalfe dat heij zo een gummi belaag doet op de prothese dat die niet zo veel pain doet orf minder pijn doet en heeft een afspraak gemakt voor woensdag om deze belaag te doen, maar ik heb later de afspraak afgezegt omdat deze belaag het probleem niet oplost en ik wil niet minder pijn maar geen pain.

Dus ben ik naar een andere tand techniker in Groningen gegan, maar aan de bali en voor dat ik onderzocht wordt heeft gezegt en op basis mijn uitleging dat die niets voor me doen kan want de verzekering niet betaald die zo genoemde basis aanpassing, of dat de verzekering maar alle 6 jaren de basis aanpassingen betaald, dan heb ik haar verzoecht de verzekereing te bellen om te zien op de verzekering betaald. en naar ongeveer 30 minuten bellen met de ZilverenKruis en een andere verzekring namen Prolife heeft die gezegt dat die verzekering niet betaald voor deze behandeling. En dan heeft zij een techniker verzocht om mijn prothese te bekijken om te zien of hij me helpen kan. De techiniker heeft gezegt dat de tandprothese is niet juist, te groet, en niet op elkar zeten, en daarom heb ik zo veel probleme ermee. Dus heb ik hem verzocht me dit schriftelijk te geven, maar hij wilde niet en heeft hgezegt hij kan mijne prothese niet aanpassen of repareren want die is fout en hij moet een nieuwe maken en die kost 1200 Euro .

Sorry voor de lang verhaal, maar ik heb zeer groete probleme met deze prothese, die doet me altijd pijn en maakt mijn mond van binnen gewond. Daarom verzoek ik u me erbij te helpen en me te zeggen en mogelijk schriftelijk tegeven of de verzekering voor deze situatie betaald om de prothese basis aan te passen or me een andere alternatieve geven.

Op basis van de situatie, waar ik zo veel geduld gehabt met de tandtechniker en op basis van wat u me op 8 september gezegt hebt, het ziet zo uit dat de tandtechnikers met mij spelen om mij opzettelijk pain doen om me altijd terug te dwengen waar die geld maken door de verzekering, terwijl ik vele probleme heb door deze situatie, want dit is niet gewoon!

Moderator
Moderator

Hallo John,

Wat vervelend om te lezen dat je last hebt van je prothese. Het moet niet zo zijn dat je niet normaal kunt leven omdat je prothese niet past. Ik begrijp dat de tandarts in Groningen aangeeft dat een nieuwe prothese noodzakelijk is. Een nieuwe prothese aanvragen kan normaal maar één keer per 5 jaar. In uitzonderlijke gevallen vergoeden wij wel een nieuwe prothese binnen 5 jaar. De zorgverlener moet dan vooraf bij ons een machtiging aanvragen en daarbij duidelijk aangeven waarom de prothese moet worden vervangen. Het is dus goed om hier met de nieuwe tandarts contact over op te nemen. 

Kun je met deze informatie verder John?