beoordeling offerte orthodontist

Starter

Beste Zilveren kruis,

Ik heb afgelopen maandag de offerte gekreen voor de beugel van mijn dochter, dit komt neer op 2800 euro.

In dit forum lees ik dat kosten gemiddeld tussen de 1400 en 2300 euro zijn. Wie van jullie kan even meekijken in de offerte waarom deze afwijkt van het gemiddelde?

ik hoor graag

hartelijke groet

Walter Leemhuis

beoordeling offerte orthodontist

3 ANTWOORDEN

Re: beoordeling offerte orthodontist

Fanatiekeling

Geachte heer Leemhuis,

Wist u dat de tarieven per tandartscode/orthodontistcode maximumtarieven zijn? 

Een offerte wordt dus alleen duurder door meer handelingen/codes. Het zou inderdaad een goed idee zijn als de tandarts-afdeling van de zorgverzekeraar dit kan bekijken. Immers zij zien veel facturen en zijn wellicht ook op de hoogte van het feit dat sommige orthodontisten buitensporige behandelplannen opstellen . Van de andere kant hoeft dat natuurlijk niet het geval te zijn. Het gebit van uw dochter kan ingewikkeld zijn. Ook kan een orthodontist zich natuurlijk " indekken". Hij kan niet alles voorzien en schat het aantal benodigde handelingen gewoon hoog in. Dat is het nadeel van een offerte.

Groet, Feina.

Medewerker

Beste Walter,

Je hebt mij al gevonden om de vraag te stellen. Bedankt daarvoor. Ik heb de offerte beoordeeld en hier een reactie op gegeven. Ik hoop een aantal vragen te hebben beantwoord.

Er zijn wel een aantal punten die de offerte duurder maken als het bedrag dat wordt genoemd op de site van de NVvO. Maar als ik kijk naar de offerte denk ik dat de cijfers op de site van de NVvO inmiddels achterhaald zijn. Zeker het bedrag vanaf € 1.400,00 is erg laag bij een volledige behandeling.

Hartelijke groet,

Ron Burgers

Starter

Hartelijk dank voor jullie antwoorden! Hier kan ik mee verder.

groet

Walter