Wordt een elektrische tandenborstel vergoed?

Bewerkt 
Nieuwkomer

Met poetsen enorm veel last van mijn handen (ja afwisseling al geprobeerd vandaar ook handen) reden waarom ik hier last van heb is doordat ik chronische pijn heb. Een aandoening genaamd Fibromyalgie. Wat het leven niet altijd even makkelijk maakt en van de normaalste zaken in het leven, een zware opgave/hindernis maakt. Waaronder ook het haren borstelen en het tandenpoetsen. 

Echter kan ik nergens iets vinden over eventuele vergoeding voor een elektrische tandenborstel. 

Is dit uberhaupt mogelijk? 

Wordt een elektrische tandenborstel vergoed?

2 ANTWOORDEN

Re: wordt een elektrische tandenborstel vergoed?

Community Manager

@mandarijn Welkom op de community. Misschien vind je het leuk om jouw verhaal te delen in dit topic waar meer mensen meepraten die fibromyalgie hebben. Helaas is het zo dat een elektrische tandenborstel niet wordt vergoed. Dit is iets richting zelfzorg gaat en daarom ook niet meegenomen is in de zorgverzekering.

Re: Wordt een elektrische tandenborstel vergoed?

Bezoeker
Hoi Mandarijn, ik ben zelf ook al heel lang fibromyalgie patiënt en wil iets met je delen wat mij heel veel goed heeft gedaan. Ik heb een revalidatietraject gedaan bij het Rughuis en ondanks dat ik zelf wel heel duidelijk mijn grenzen aan heb moeten geven, heb ik door de oefeningen, die ik nog steeds dagelijks doe, veel minder pijn en ook meer energie. Ik slik 's avonds amitriptiline om de nachtrust te bevorderen, haalt extra prikkels weg, en kan op deze manier het leven weer veel beter aan. Je hebt wel een doorverwijzing nodig en je moet ook heel goed informeren bij je verzekering of zij een contract hebben met de zorgverlener. Het Zilveren Kruis heeft dat nu wel, geloof ik, maar dat was indertijd niet zo en dat kreeg ik pas achteraf te horen. Is netjes opgelost, dus heb het niet zelf hoeven te betalen. Voor de dagen met meer pijn heb ik van de pijnpoli een TENS tot mijn beschikking gekregen, en dat helpt ook enorm goed, zonder extra pijnstillers te slikken. Win/win