Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Wat is de gebruikstijd van een plaatje?

Bewerkt 
Nieuwkomer

Na hoeveel jaar is er recht op een nieuw plaatje (gebit)?

maw: wat is de gebruikstijd van een plaatje?

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Wat is de gebruikstijd van een plaatje?

OPGELOST
6 ANTWOORDEN

Re: Gebruikstijd plaatje

Voormalig medewerker Zilveren Kruis
Beste Eric,

Van harte welkom op ons forum. Een gebitsprothese wordt éénmaal per 5 jaar voor 75% vergoed vanuit de basisverzekering. Heeft u binnen 5 jaar een nieuwe prothese nodig, dan moet dit van te voren worden aangevraagd bij ons. Hier leest u alle informatie en voorwaarden.

Fanatiekeling
Geldt dezelfde regeling ook voor een plaatje? 

Voormalig medewerker Zilveren Kruis
Als het een gedeeltelijke prothese betreft wordt dit niet vergoed uit de basisverzekering. Als er een tandartsverzekering is afgesloten wordt dit hieruit gedeeltelijk vergoed. Hier alle informatie over onze tandartsverzekering.

gebitsprothese

Nieuwkomer

Ik overweeg een (gedeeltelijke) gebitsprothese.

Klopt het dat ik ééns in de 5 jaar een prothese kan declareren? Zo ja, kan dit ook bij een gedeeltelijke prothese? En aan welke eisen moet deze prothese voldoen? Kan dit ook een frame-prothese zijn? 

Krijg ik een vergoeding uit de basisverzkering? Ik zie ergens 75% staan. Kan ik ook een deel uit mijn aanvullende tandartsverzkering vergoed krijgen?

Vr. gr.

Gerben Rodts

Re: gebitsprothese

Moderator

Welkom op de community Gerben!

De vergoedingen die ik lees in jouw vraag zijn vergoedingen die gelden bij een volledige gebitsprothese. De vergoeding voor een gedeeltelijke prothese komt alleen vanuit de aanvullende tandartsverzekering. Vanuit de aanvullende tandartsverzekering is er een vergoeding van 75% tot je het maximum van je tandartsverzekering hebt bereikt.

Wat ik je kan aanraden is om een offerte op te vragen bij de tandarts. Met deze offerte kun je gemakkelijke via onze rekentool uitrekenen wat je vergoed krijgt vanuit jouw tandartsverzekering.

Als je nog vragen hebt, laat het weten?

Re: gebitsprothese

Medewerker
Nog een kleine aanvulling. Voor een gedeeltelijke prothese geldt de termijn van 5 jaar niet. Zolang je ruimte hebt in je tandartsverzekering zal deze voor 75% (100% bij een 4 sterren) worden vergoed. Ook als je ieder jaar een nieuwe gedeeltelijke prothese zou willen hebben. Er is geen verschil in vergoeding tussen een frameprothese en een gedeeltelijke prothese. Ook gelden hier geen andere voorwaarden voor. Wel zal een frameprothese duurder zijn dan een gedeeltelijke prothese. Om dit verschil inzichtelijk te krijgen kunt u een begroting opvragen bij uw tandarts.