Wachttijd bij orthodontie

Voorbijganger

Goedenmiddag, ik ben mij aan het orienteren op een andere zorgverzekeraar, omdat mijn collectiviteit per 2019 wegvalt. Mijn jongste zoon (14) is op dit moment bij orthodontist in behandeling en deze behandeling wordt vergoed door mijn bestaande aanvullende verzekering bij andere zorgverzekeraar. Deze behandeling gaat nog wel een tijdje duren. Als ik per 2019 overstap naar b.v. Zilveren Kruis krijg ik dan te maken met een wachttijd van een jaar, voordat er sprake is van een vergoeding? Waar kan ik bevestiging vinden? Ik wil niet geconfronteerd worden met de situatie dat ik overstap en zelf voor de kosten van behandeling moet opdraaien. Uit de polisvoorwaarden van 2019 lijk ik met die wachttijd te maken te hebben. Dus ik zoek zekerheid voordat ik overstap.

Met vriendelijke groet,

Hanko van Ooijen

Capture.JPG

Wachttijd bij orthodontie

5 ANTWOORDEN 5

Re: Wachttijd bij orthodontie

Webcare

Goedenavond Hanko,

Slim dat je voor je zekerheid gaat zodat je niet voor verrassingen komt te staan.

Wij kennen inderdaad een wachttijd voor orthodontie. Als je per 1 januari 2019 bij ons in de verzekering komt en je sluit een aanvullende verzekering met 3 of 4 sterren af heeft je zoon per 1 januari 2020 recht op de vergoeding van orthodontie.

Kan ik verder nog iets voor je doen? Als je nog vragen  hebt hoor ik het graag!

Groeten Andrea​​​​​​​

Voorbijganger

Goedenavond,

Dankjewel voor je antwoord. Reden voor mijn post op het forum was dat Ik telefonisch namelijk bij je collega's dezelfde vraag had gesteld. Toen was het antwoord dat die wachttijd er niet zou zijn. Omdat er al sprake was van een behandeling en er een afspraak tussen gezamenlijke zorgverzekeraars zou zijn, dat dit niet belemmerend zou mogen zijn voor een overstap. Die info kon ik nergens staven. Sterker: jullie polisvoorwaarden lijken zelfs in strijd met deze uitspraak. Jullie spreken elkaar dus tegen!

Je antwoord houdt dus feitelijk in dat een overstap naar een andere zorgverzekeraar pas zinvol is (financieel gezien) als de behandeling is afgerond omdat je anders een dief van je eigen portemonnee bent, omdat gedurende 2019 de kosten niet gedeclareerd kunnen worden. Of zie ik dat verkeerd?

Mvg,

Hanko van Ooijen

Webcare

Goedemiddag Hanko, 

Het is zeker niet de bedoeling dat je via de telefoon foute informatie krijgt! Excuses hiervoor. 

Als je kind al bezig is met orthodontie of aankomend jaar gaat startten is het inderdaad niet gunstig om over te stappen per 1 januari 2019 omdat dan alle orthodontie kosten voor eigen rekening komen. 

Groeten Andrea

Voorbijganger
Goedenavond Andrea, bedankt voor je eerlijke reactie. Fijne avond nog ..Hanko

Webcare

Graag gedaan. Fijne avond!