Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Waarom moet ik tandartskosten betalen als ik nog niet aan mijn maximale vergoeding zit?

Starter

Tot mijn grote schrik kreeg ik vandaag een tandartsrekening van bijna €200,- 

De grotevraag voor mij is, waarom ik in hemelsnaam moet betalen terwijl ik nog lang niet aan m'n €500,- vergoeding per jaar zit.

Waarom moet ik tandartskosten betalen als ik nog niet aan mijn maximale vergoeding zit?

6 ANTWOORDEN

Re: Waarom moet ik tandartskosten betalen als ik nog niet aan mijn maximale vergoeding zit?

Medewerker

Hey @Geke

Je geeft aan dat het maximum van je pakket nog niet bereikt is. Graag informeer ik je over andere oorzaken. Het kan namelijk verschillende oorzaken hebben.

De eerste die in mij opkomt is dat je een eigen bijdrage van 25% betaalt. De C-M-V-H-codes en T-code door de tandarts vergoeden wij voor 100%. Alle andere codes vallen onder de 75% vergoeding. Om te controleren of de nota volgens deze voorwaarden van de tandartsverzekering zijn vergoed kun je het beste even onze rekentool gebruiken. Je kunt hier de nota volledig opvoeren. Je krijgt dan direct de vergoeding te zien die wij moeten uitbetalen. Komt dit overeen heb je de antwoord op je vraag. 

Is dit niet het geval kan er een fout gemaakt zijn in de opbouw van de nota zelf door de tandarts. Elementen die niet samen vermeld kunnen worden op een nota of een foutieve combinaties van codes kunnen ervoor zorgen dat wij een nota afwijzen. Dan is mijn advies om even contact op te nemen met onze klantenservice. Zij kunnen in dit geval de nota voor je controleren op onjuistheden. Je kunt dan bellen met 071 751 00 52 bereikbaar van maandag t/m vrijdag 08:00 - 18:00. 

Vind je een bericht leuk en wil je graag je waardering geven? Dit kan door op de Like button te klikken onderaan het bericht.

Re: Waarom moet ik tandartskosten betalen als ik nog niet aan mijn maximale vergoeding zit?

Starter

Dank voor het beantwoorden van m'n vraag. Ondertussen ben ik er achter waar het probleem zat en is het opgelost.

Webcare

Haha @Geke Top dat het inmiddels duidelijk is voor je, je weet ons te vinden, we komen weer aangesneld om je te helpen als er iets is. ;-)

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Waarom krijg ik geen volledige vergoeding voor mijn tandartskosten?

Nieuwkomer

Goedendag,

Ik heb 2 december jl. een decleratie ingediend, deze is verder ook netjes afgehandeld. Nu wilde ik mijn rekening betalen van de tandarts en schetse mijn verbazing toen ik op mijn rekening keek dat ik niet de vergoeding heb gekregen die in de decleratie vermeld stond. Hoe kan dit? Ik heb ruim 25 euro minder gekregen...

Ik wacht u antwoord af.

Met vriendelijke groet,

Suzanne Brinkman

(decleratienummer:  *********)

Re: Vergoeding tandarts (decleratie)

Uitblinker

hoi suzanne,

komt waarschijnlijk doordat niet alle behandelingen bij de tandarts 100% vergoed worden, 

een aantal behandelingen worden voor maar 75% vergoed.

vergoedingen tandarts

groet mike

Re: Vergoeding tandarts (decleratie)

Moderator

Hoi @SuzanneBrinkman en @diadino24,

Het klopt wat @diadino24 zegt. Niet alle behandelingen worden voor 100% vergoed. Voor sommige behandeling is de vergoeding 75%. Meer informatie vind je in het linkje wat diadino jou al geeft.

Een andere reden kan zijn dat je het maximum van je tandartsverzekering bereikt hebt. 

Wat je kunt doen in inloggen met je DigiD via Mijn Zilveren Kruis en je vergoedingen bekijken. Laat het mij gerust weten als je hier niet uitkomt. Kijk graag even met je mee.