Vragenlijst tandartsverzekering

Bewerkt 
Nieuwkomer

Ik wil een tandartsverz met 3* maar voldoe niet aan de vragenlijst. Ik weet dat ik dit jaar wel meer dan €500 kwijt ben aan de tandarts. Hoe moet ik dit nu gaan doen?

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Vragenlijst tandartsverzekering

1 ANTWOORD

Re: Tandartsverzekering

Moderator

@LanaPelania,

Vervelend dat je nu in deze situatie zit, Lana. Je verwacht tandartskosten, maar je kan niet de verzekering afsluiten die je in gedachten hebt. Hoeveel verwacht je (of je tandarts) kwijt te zijn?

Voor de tandartsverzekering met 3 en 4 sterren geldt een medische acceptatie. Dat doen we door middel van de vragenlijst. Als blijkt dat er veel zorg nodig is, kunnen wij de tandarts verzekering helaas niet aanbieden. 

In alle volledigheid: Er zijn twee uitzonderingen als het gaat over de medische selectie.

Wanneer iemand overstapt maar al gebruik maakt van een vergelijkbare tandartsverzekering, dan vervalt de medische selectie ook. Dit vul je ook in op de vragenlijst / aanvraagformulier. 

Ook zijn er een aantal collectiviteiten waarbij de medische selectie vervalt. Heb je een collectieve verzekering? Dan bekijk ik het even voor je! Of heb je de aanvraag al naar ons verzonden? Dat gaat dan automatisch. 

Anders ben ik bang dat ik ook geen ander antwoord voor je heb, Lana. Als je niet aan de vragenlijst voldoet, is de aanvullend tand met 2 sterren de hoogste optie. Daarbij krijg je maximaal 500 euro per jaar vergoed, ook al is dat minder dan dat je verwacht kwijt te zijn.