Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Verschil in vergoeding niet gecontracteerde tandarts

Bewerkt 
Nieuwkomer

Mijn tandarts staat niet in het rijtje gecontracteerde tandartsen. Ik heb een Beter Af Plus Tandarts verzekering , met drie sterren.
Is de kostenvergoeding voor de kosten van mijn tandarts gelijk aan die van een gecontracteerde tandarts?
Met andere woorden, is er verschil in de hoogte van de kostenvergoeding tussen een gecontracteerde tandarts en een niet-gecontracteerde tandarts? 

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Verschil in vergoeding niet gecontracteerde tandarts

OPGELOST
3 ANTWOORDEN

Re: Verschil in vergoeding niet gecontracteerde tandarts

Webcare
Hallo Erwinv
Leuk dat je het forum kiest voor je vraag. Je zit goed. Er is geen verschil in de hoogte van vergoeding voor je tandartskosten. Je tandarts hoeft niet gecontracteerd te zijn. Weet je dat je maximum vergoeding hoger is in 2014 voor de tandarts?

Je vraag lees je terug in het forum, apotheek, huisarts en tandarts.

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Nieuwkomer
Goedemiddag,

Ik heb dezelfde vraag als hierboven beschreven.
Onlangs heb ik een nieuwe tandarts bezocht bij wie ik graag in behandeling wil blijven.
Op uw site zie ik echter dat deze niet is gecontracteerd.

Nu was uw antwoord op bovenstaande vraag dat in dezelfde mate wordt vergoed als het om een niet-gecontracteerde tandarts gaat.
Ik lees echter op uw site onder "Vergoedingen en Zorg > Vergoedingen Niet-gecontracteerde Zorg 1014", het volgende:
"Bij een zorgverlener waarmee wij geen afspraken hebben gemaakt betaalt u de nota eerst zelf. (...) U ontvangt dan over het algemeen een lagere vergoeding."

Kunt u mij vertellen hoe het nu zit?

Mvg.

Fanatiekeling
Dit is inderdaad onduidelijk. U kunt dit beter zelf bekijken in de polisvoorwaarden. Ik ga ervan uit dat u de Beter Af polis heeft. Als u op de link klikt, komt u in dat document. 
In het gedeelte van de basispolis staan enige artikelen over mondzorg. Dit betreft het kunstgebit en mondzorg voor mensen met aangeboren afwijkingen en extreem angstige mensen. Dat staat vanaf artikel 7 op p. 25. De eis van gecontracteerdheid staat daar niet. ( vergelijk met andere soorten zorg, bijv. fysiotherapie artikel 3: daar staat een duidelijk kadertje over de eis van gecontracteerd). Ook op da pagina van de tandartsverzekering, bladzijde 65 , staat niets over de plicht om een gecontracteerde tandarts te hebben. Conclusie: het is niet nodig dat de tandarts een contract heeft. Dat is al jaren niet meer het geval. 
PS het kan juist vervelend zijn als een tandarts WEL gecontracteerd is: de rekening komt dan wrsch. via de verzekeraar, en daar heeft u dan geen controle meer op, terwijl u maar een beperkt budget heeft voor tandartskosten. 
PS gezien de vele vragen over dit onderwerp, zou de uitleg op de website duidelijker moeten zijn. Er is ook een aparte brochure mondzorg.