Vergoedingen Tand Basis 2016 zijn veranderd GEDURENDE 2016

Bewerkt 
Nieuwkomer

Ik had vorig jaar een tandartsverzekering Basis afgesloten. Ik zou 2 keer naar de controle kunnen, en tot 55 euro aan vullingen/foto's kunnen laten maken. Speciaal daarvoor foto's laten maken gedurende dat jaar. Nu blijkt dat ik 81 euro heb betaald gedurende het jaar, en maar 1 CONTROLE VERGOED HEB GEKREGEN. De foto's horen er nu plotseling niet bij, en omdat alles digitaal is heb ik geen bewijs dat het ooit anders is geweest. De tweede controle was bij een nieuwe tandarts, daardoor had die een andere naam, waardoor ik deze ook niet vergoed heb gekregen. Nu heb ik zowel 60 euro extra betaald aan verzekeringen, evenals een extra 100 euro voor basis dingen die niet vergoed zijn. 

Mijn advies: NOOIT een tandartsverzekering afsluiten!!! Je verliest er altijd geld mee.

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Vergoedingen Tand Basis 2016 zijn veranderd GEDURENDE 2016

2 ANTWOORDEN

Re: Vergoedingen Tand Basis 2016 zijn veranderd GEDURENDE 2016

Bewerkt 
Fanatiekeling

@ELinskens "n omdat alles digitaal is heb ik geen bewijs dat het ooit anders is geweest."

U kunt de polisvoorwaarden van 2016 nog downloaden via de website van Zilveren Kruis. 

Maar u heeft gelijk: het plaatsen van vergoedingen op de website geeft geen zekerheid aan de consument. In feite dient u van alles schermafbeeldingen te maken of pdf-documenten. 

Ik heb de voorwaarden tandverzekering basis 2016 opgezocht:

https://www.zilverenkruis.nl/VergoedingenDownloads/Voorwaarden-2016-Basis-Budget-Zeker-Exclusief-Col...

Ik denk dat dit niet gewijzigd is: anders zouden men dit opmerken ( aangezien er altijd mensen zijn die dit gedownload hebben). Maar u bedoelt misschien dat het eerst anders op de website stond? Dat is mogelijk en om die reden raad ik het gebruik van de website af. 

Maar er staat WEL een vergoeding van twee controles!

"Vergoedingen Aanvullend Tand Basis Tandheelkundige zorg voor verzekerden van 18 jaar en ouder Bent u 18 jaar of ouder en heeft u Aanvullend Tand Basis afgesloten? Dan vergoeden wij de volgende kosten van tandheelkundige behandelingen door een tandarts of mondhygiënist: - 1 keer per persoon per kalenderjaar een controle (C11 of C13) en maximaal 25 minuten gebitsreiniging (M03) of - 2 keer per persoon per kalenderjaar een controle (C11 en/of C13) en maximaal 15 minuten gebitsreiniging (M03). Bovendien vergoeden wij maximaal € 55,- per persoon per kalenderjaar voor vullingen (V-codes), extracties (H-codes) en verdovingen (A10 en A15) samen." 

Groet, Feina.

Re: Vergoedingen Tand Basis 2016 zijn veranderd GEDURENDE 2016

Webcare

Goedemiddag ELinskens,

De informatie van Feina klopt. De vergoeding is over de jaren niet gewijzigd. Er is naast controle(s) en gebitsreiniging, 55 euro vergoeding voor vullingen (V-codes), extracties (H-codes) en verdovingen (A10 en A15) samen. Er is uit dit pakket geen vergoeding geweest voor foto's.

De mogelijke vergoeding en de jaarpremie liggen dicht bij elkaar. Heel lucratief zal de Tand Basis dus niet zijn. De hogere tandartsverzekeringen beginnen vanaf ongeveer 125 euro premie op jaarbasis. Die tandartsverzekeringen zijn dus aan te raden op het moment dat je jaarlijks redelijk wat tandartskosten maakt of weinig risico wil nemen.

Michiel

Wil jij ook een leuke persoonlijke handtekening? Dit kun je gemakkelijk doen via de instellingen van jouw profiel.