Vergoeding verstandskiezen trekken bij de kaakchirurg

Nieuwkomer

Beste, 

Graag wil ik reageren op het onderstaande, wat op 22-04-2014 op jullie forum door Carina is geplaats:

'Het kan dus ook voorkomen dat een kaakchirurg een behandeling uitvoert, die een tandarts ook had kunnen doen. Bijvoorbeeld een ongecompliceerde extractie. In dat geval komt de vergoeding ook gewoon uit de aanvullende tandartsverzekering.'

Kort geleden heb ik door een kaakchirurg twee verstandskiezen laten trekken. Het ging hierbij om een ongecompliceerde extractie. Hierbij ging ik uit van hetgene wat hierboven staat vermeld. Tot mijn verrasing zijn de kosten betaalt vanuit de basisverzekering en niet vanuit de aanvullende tandartsverzekering. Het grote nadeel hiervan is is dat de kosten in mijn eigen risico van deze basisverzekering vielen. Bij navraag bij de kaakchirurg bleek dat zij alleen kaakchirurg coderingen kan gebruiken die verschillen van de tandartscoderingen. Conclusie is dat alle behandelingen (dus ook ongecompliceerde extracties) van een kaakchirurg vallen in de basisverzekering en nooit in de tandartsverzekering. Een kaakchirurg kan namelijk in zijn codering geen onderscheid maken tussen een gecompliceerde en een ongecompliceerde extractie. Graag ontvang ik van u nadere uitleg. Gr. H. Stevens  

Vergoeding verstandskiezen trekken bij de kaakchirurg

2 ANTWOORDEN

Re: Vergoeding verstandskiezen trekken bij de kaakchirurg

Bewerkt 
Fanatiekeling

De kaakchirurg heeft wèl een tarief voor een ongecompliceerde extractie. Zie http://kaakchirurg.com/pix/tarieven-2016.pdf  :

234032 ongecompliceerde extractie van ‚‚n of meerdere gebitselementen in ‚‚n kaakhelft. 10 €48,09

Je kunt dit controleren in de NZA tariefapplicatie. ( http://dbc-zorgproducten-tarieven.nza.nl/nzaZpTarief/ZoekfunctieDot.aspx ).

zie afbeelding.

Groet, Feina.

Re: Vergoeding verstandskiezen trekken bij de kaakchirurg

Webcare

Goedemorgen H. Stevens,

De informatie van Feina klopt. Ik controleer graag wat de kaakchirurg bij jou in rekening heeft gebracht. Zou je mij een privéberichtje kunnen sturen met jouw postcode/huisnr, geboortedatum en relatienummer?

Je stuurt een privéberichtje door te klikken op mijn avatar.

Michiel

Wil jij ook een leuke persoonlijke handtekening? Dit kun je gemakkelijk doen via de instellingen van jouw profiel.