Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Vergoeding tandimplantaat

Bewerkt 
Nieuwkomer

Beste Allen,

Ik wilde graag weten of een tandimplantaat vergoed wordt en zo ja, hoeveel dat is voor 1,2,3 en 4 ster aanvullend tandverzekering?

MVG en alvast bedankt!

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Vergoeding tandimplantaat

OPGELOST
6 ANTWOORDEN

Re: Vergoeding tandimplantaat

Moderator

Hoi Lieveranoniem,

Een tandimplaat wordt vergoed vanuit de tandartsverzekering. Afhankelijk van de hoogte van je tandartsverzekering is er een maximum per jaar. De hoogte van de vergoeding en het maximum per jaar lees je op onze website

Gaat het om een volledige prosthese op implantaten? Dan is de vergoeding anders. Ook deze informatie lees je op onze website

Heb je toch nog vragen naar aanleiding van dit antwoord? Stel ze gerust!

Worden techniek en materiaalkosten van een implantaat vergoed?

Bewerkt 
Nieuwkomer

Ik heb een offerte ontvangen van mijn tandart voor het plaatsen van een implantaat.

De codes die er in vermeld worden zijn terug te vinden in de vergoedingenlijst.

Er staan echter ook materiaal / tecniekkosten op zonder codevermelding.

Wat wordt daarvan vergoed door ZK? Of wordt daarvan niets vergoed?

Van de offerte van € 2415,- betreft het een bedrag van € 1289,- materiaal- en techniekkosten.

Re: offerte beoordelen

Moderator

Hallo Dick,

Logisch dat je vooraf wilt weten wat je precies vergoed krijgt. 

Tandartsen werken altijd met landelijk vastgestelde tarieven. De techniekkosten zijn niet landelijk vastgesteld en kunnen dus verschillen per tandarts. Wanneer je een tandartsverzekering hebt krijg je deze techniek kosten vergoed voor 75% tot aan het maximum van je gekozen tandartsverzekering. Omdat de tarieven niet zijn vastgesteld hanteren wij wel een maximum voor deze tarieven. Wat deze precies zijn lees je hier. In het tweede kopje vind je de maximale tarieven voor 2015 en voor 2016.

Kan je met deze informatie verder Dick? Laat het anders gerust weten!

Re: Worden techniek en materiaalkosten van een implantaat vergoed?

Webcare

Gaat het over implantaten voor een prothese Dick? Als bij een verrichting techniekkosten mogen worden gedeclareerd worden deze vergoed. Het kan zijn dat wij een maximum bedrag voor de techniekkosten hanteren.

Informatie over het maximum bedrag vind je hier: https://www.zilverenkruis.nl/SiteCollectionDocuments/Consumenten/Gecontracteerde-zorg/Overzicht-geco...

Ik hoor graag of je zo voldoende weet. Als je nog vragen hebt, laat het even weten.

Groet, Michiel

Wil jij ook een leuke persoonlijke handtekening? Dit kun je gemakkelijk doen via de instellingen van jouw profiel.

Vervanging voortand

Nieuwkomer

Hallo

komend jaar moet één van mijn voortanden vervangen worden door een implantaat. Ongeveer 20 jaar geleden met sporten een klap tegenaan gekregen, waardoor de wortel is afgestorven (resorptie). Ca. 10 jaar geleden wortelkanaalbehandeling gehad en toen is de tand deels opgevuld, maar nu is hij dus echt op :-( Verder is mijn gebit altijd in prima staat. Mijn vragen:

1. Valt dit nog onder "tandartskosten na een ongeval"?

2. Omdat het hele traject totaal ca. € 7.000,- gaat kosten ben ik op zoek naar een gunstige aanvullende tandartsverzekering. Wordt dit geval gedekt voor jullie aanvullende tandartsverzekering en zo ja, is jullie 4-sterrenpolis het meest handig?

3. Is het mogelijk om de kosten over 2 jaren (2016 en 2017) te spreiden? (het traject duurt ca. 1 jaar)

Alvast bedankt voor de reactie!

Groet, Danny

Re: Vervanging voortand

Moderator

Hoi Danny,

Sorry dat een reactie zo lang op zich heeft laten wachten. Ik loop graag even de 3 vragen met je door:

1. tandartskosten na een ongeval worden alleen vergoed wanneer de behandelingen binnen 1 jaar na het ongeval plaatsvindt of wanneer het langer dan 1 jaar geleden is maar dit komt omdat op het moment van het ongeval je gebit nog niet volgroeid was. Ik vermoed als ik jouw verhaal lees dat dit bij jou niet het geval is?

2. de 4 sterren aanvullende tandarts verzekering is inderdaad de hoogste tandartsverzekering die wij aanbieden. Houdt er wel rekening mee dat deze tandartsverzekering een medische acceptatie heeft. Er worden bij het afsluiten van deze tandartsverzekering een aantal vragen gesteld over de staat van je gebit en eventueel verwachtte behandelingen. Ik kan natuurlijk niet de vragenlijst voor jou invullen maar ik wil je wel meegeven dat wellicht voor jou het afsluiten van deze verzekering niet mogelijk is.

3. Wanneer het traject over 2 jaar wordt uitgevoerd heb je in 2016 recht op de vergoeding van 206 en in 2017 van 2017. Dus wat jij aangeeft is inderdaad een mogelijkheid.

Wellicht niet helemaal de antwoorden waar je op had gehoopt. Ik hoop dat het in elk geval duidelijkheid geeft Danny!