Vergoeding orthondontie 3 sterrren voldoende?

Voorbijganger

Mijn kinderen beugelen orthodontie 3sterren ; maximaal €2000 per behandel'kind. Hoe weet ik of ik genoeg sterren heb of niet.

Ik moet alles steeds zelf voorschieten en factureren naar UMCG, veel werk ! 

Hoe hou ik overzicht of datgene wat ik betaalde ( doorlopend maar ook op jaarbasis) daadwerkelijk werd vergoed door Z.Kruis?

Mijn idee en voorstel is, dat ik de door ingestuurde foto te zien krijg op het declaratie-overzicht. Voor de verzekering-nemer duidelijk en bij een "onbedoelde" herinnering van de ortho altijd terug te checken door de verz.nemer immers? Benieuwd naar uw reactie.

Vergoeding orthondontie 3 sterrren voldoende?

1 ANTWOORD

Re: Vergoeding orthondontie 3 sterrren voldoende?

Community Manager

Hallo @Buij, welkom nogmaals op de community! Dit bericht stond oorspronkelijk onder het 'Denk Mee-idee' Melding bij tandartsvergoeding dat maximale vergoeding bijna op is. Omdat dit bericht daar niet zo goed onder past, heb ik er een apart topic van gemaakt.

Ik zie dat je 1 concrete vraag stelt: 'Mijn kinderen beugelen orthodontie 3sterren ; maximaal €2000 per behandel'kind. Hoe weet ik of ik genoeg sterren heb of niet.' En je hebt 1 of 2 ideeën waarover je verder wilt praten volgens mij.

Graag geef ik eerst antwoord op jouw vraag

Je kunt aan de orthodontist een behandelplan met begroting vragen. Dan weet je ongeveer of € 2000 voldoende is of niet. Mocht je twijfelen dan kun je nog tot 1 februari 2018 het pakket van 1 van de ouders verhogen naar 4 sterren. Je hebt misschien nog iets aan de berichten in dit topic? Of misschien staat er interessante informatie voor jou onder de verzameling topics onder Mondzorg?

Wil je wat meer vertellen over de ideeën die je noemt?

Dan kan ik kijken of we hier aparte Denk mee-ideeën van kunnen maken. Ik reageer hieronder even per idee;

• Je vraagt hoe je overzicht kunt houden of datgene wat ik betaalde (doorlopend maar ook op jaarbasis) daadwerkelijk werd vergoed door Z.Kruis?
    Wat zou je precies willen zien? Of welke informatie mis je nu precies? Kun je dit nog iets verder toelichten?
  • En je stelt  voor dat je de door jou ingestuurde foto te zien krijgt op het declaratie-overzicht. Wil je dan echt de foto terugzien? Je kunt nu in het declaratieoverzicht wel al een factuurnummer en bedrag zien. Wat mis je nu precies? En waar zou je mee geholpen zijn? Kun je hier nog iets meer over zeggen?

Ik ben benieuwd naar je reactie!