Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Vergoeding orthodontie bijzondere gevallen?

Bewerkt 
Nieuwkomer

Hallo, in bijzondere gevallen wordt orthodontie vanuit de basisverzekering vergoed. Missende tanden in aanleg vallen hier ook onder neem ik aan, maar hoeveel tanden moet je dan missen? Bij vgz staat de grens op 6 tanden. Mijn dochter mist er 4, moet ik dan toch een aanvullende verzekering voor ortho nemen of valt dit onder de basisverzekering? Bedankt.

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Vergoeding orthodontie bijzondere gevallen?

OPGELOST
1 ANTWOORD

Re: orthodontie bijzondere gevallen

Moderator
Hoi Anneke77,

bij minimaal 6 in aanleg ontbrekende tanden mag je uitgaan van vergoeding uit de basisverzekering. Bij 4 ontbrekende tanden is dat niet zo. Als de tandarts of orthodontist denkt dat er toch een zeer ernstig medisch probleem is, dan kan hij een aanvraag doen voor vergoeding uit de basisverzekering. Dit wordt individueel beoordeeld. Garanties vooraf kan ik daarover niet geven.
Als orthodontie niet uit de basisverzekering komt, dan heb je minimaal aanvullend 3 nodig. Hierin zit een vergoeding voor orthodontie voor minderjarigen.

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.