Vergoeding orthodontie (beugel) tot 18 jaar

Nieuwkomer

Beste deelnemers;

ik heb een basis ziektekosten- en 3 sterren tandartsverzekering. Volgens de clausule hoort bij dit pakket een vergoeding tot 2000 euro orthodontische beugelkosten. Beugel van mijn 12 jarige dochter is niet anders dan een normale beugel voor kinderen en toch heeft zilverenkruis mijn desbetreffende declaraties niet vergoed.

Wat zie ik hier over het hoofd?

mvg

Ayhan65

• Mondzorg

Vergoeding orthodontie (beugel) tot 18 jaar

2 ANTWOORDEN

Re: Vergoeding orthodontie (beugel) tot 18 jaar

Fanatiekeling

Helaas bent u in een valkuil terechtgekomen. Een orthodontische beugel wordt niet vergoed door de tandartsverzekering maar door de gewone aanvullende verzekering. Zie bijlage. De gewone aanvullende verzekering heeft de naam " Aanvullend **" en de tand-aanvullende verzekering heet "Aanvullend Tand **". Zie afbeelding.

Heeft Zilveren Kruis geen uitleg gegeven?

Groet, Feina.

Re: Vergoeding orthodontie (beugel) tot 18 jaar

Moderator

Feina heeft hier al erg nuttige informatie gegeven. Het verschil tussen de aanvullende en de tandarts verzekering. De vergoeding voor orthodontie komt uit de aanvullende verzekering, niet de tandarts verzekering. 

@Ayhan65

Heb je inderdaad geen aanvullende verzekering? Of is er een andere oorzaak die we dan kunnen bekijken.

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.