Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Vergoeding narcose bij trekken volledig gebit?

Starter

Ik heb een verwijzing van de tandarts om mijn volledige gebit te laten trekken en daarna direct een volledige prothese plaatsen.

Doordat ik vreselijk veel angst heb voor de tandarts wil ik graag dat dit onder narcose gebeurd, dit heeft de tandarts ook zelf aan mij voorgesteld. 

Ik wil graag weten welke verzekering ik hiervoor nodig heb, zodat ik niet voor hoge kosten kom te staan. 

• Mondzorg

Vergoeding narcose bij trekken volledig gebit?

3 ANTWOORDEN

Re: volledig gebit trekken

Medewerker

Hey @anita1962,

Kan mij voorstellen dat je angst hebt voor een dergelijke behandeling! De tandarts is al geen pretje, maar als dan ook nog alle tanden getrokken gaan worden kan mij voorstellen dat je dan vol spanning zit.

De narcosebehandeling moet vooraf worden aangevraagd als onderdeel van de behandeling om de angst te verminderen. Deze vergoeding komt vervolgens uit de basisverzekering. Wordt de aanvraag afgewezen vergoeden wij de narcose helemaal niet.

De vergoeding van het trekken van tanden en kiezen wordt vergoed uit de tandartsverzekering. Het trekken van tanden en kiezen wordt onder een H-code gedeclareerd. De H-code vergoeden wij voor 100% tot het maximum van het gekozen pakket. Welke tandartsverzekeringen wij aanbieden vind je hier.

De vergoeding van jouw volledige prothese komt daarentegen uit de basisverzekering. Er zijn een tweetal prothese die geplaatst kunnen worden, dit is de prothese zonder implantaten en de prothese op implantaten. Er gelden per soort prothese aparte voorwaarden en een andere vergoeding. Voor de prothese zonder implantaten vind je de vergoeding en de voorwaarden hier.  

Voor de prothese op implantaten geldt dat daarvoor een machtiging aangevraagd dient te worden door de zorgverlener. Dit doen zij door een offerte en een behandelplan toe te sturen. De volledige vergoedingspagina vindt je hier.

Tot slot wil ik je wijzen op onze rekentool. Zodra je een offerte ontvangt van je zorgverlener kun je deze hier op onze website invoeren. Vervolgens krijg je te zien wat wij vergoeden. 

Groetjes,

Vind je een bericht leuk en wil je graag je waardering geven? Dit kan door op de Like button te klikken onderaan het bericht.

Starter

Vriendelijk bedankt voor uw uitleg, heb straks een intake gesprek met de kaakchirurg pfffff bibber bibberrrr 

Lees hier meer
Lees hier meer
Gefrustreerde smiley

Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Hey Anita, kaakcirurg is weer een andere tak van sport! Kan me de zenuwen voorstellen. Meer over de vergoeding van de kaakchirurg vind je hier.