Vergoeding kroon

Starter

Graag wil ik weten of ik het goed begrijp, dat van de kosten voor een kroon (585,11) 438,83 vergoed wordt en het resterende bedrag voor eigen rekening is. Ik heb aanvullend tand **.

Dat er daarnaast niet nog een eigen risico wordt berekend.

En dat ik dan nog 61.17 van het totaalbedrag voor het hele jaar overhoudt dat vergoed wordt.(max 500)

• Mondzorg

Vergoeding kroon

3 ANTWOORDEN

Re: Vergoeding kroon

Fanatiekeling

Ik ben niet van ZK.

Volgens mij klopt het, zoals u het voorstelt. Want 75% van €585,11=€438,83 en kronen worden inderdaad voor 75 % vergoed. Er geldt geen eigen risico , want deze geldt alleen voor de basisverzekering. U houdt inderdaad een berag over waarmee u een consult of iets dergelijks nog kan betalen. 

Waar ik over twijfel is uw aanname van de prijs van een kroon. Is dat een offerte van de tandarts? Of heeft u ergens de prijsvan een kroon op internet opgezocht? De tandarts kan tijdens het maken van een kroon misschien ook andere dingen in uw mond moeten doen, zoals een verdoving. zit dat allemaal in die prijs? 

Groet, Feina.

Starter

De genoemde prijs is inclusief alle bijkomende handelingen, zoals verdoving, rontgenfoto enz. (ik heb een offerte meegekregen)

Moderator

@D76 Welkom! Leuk dat je hier je vraag stelt. 

Goed dat je voor de start van je behandeling nog even naar je vergoeding kijkt, zodat je niet voor verassingen komt te staan. 

@Feina heeft met je meegekeken. Ik heb hier eigenlijk niks aan toe te voegen. Top weer Feina!

Wil je meer weten? Lees dan ook de vergoedingspagina. Hier staat ook een linkje naar onze rekentool voor mondzorg. Ik begrijp dat je de offerte hebt gekregen. Die inhoud van deze tool (zoals de behandelcodes) kan je in deze tool invullen. Dan zie je meteen wat je bij moet betalen. 

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.