Vergoeding kronen

Starter

Hallo,

ik heb een probleem met mijn tanden. Mijn glazuur is van mijn tanden af, waardoor ik veel pijn aan mijn tanden heb. De tandarts verhelpt dit tijdelijk met ophogen em diverse reparaties omdat er ook veel slijtage is. Volgens de tandarts is de enige oplossing kronen. Een kunstgebit ben ik nog te jong voor 29. Dit zou op latere leeftijd ook weer problemen geven.

Mijn vraag is nu, wat wordt hiervan vergoed? Zelf kan ik dit betalen, maar heb er erg veel last van. En zou er graag vanaf willen.

• Mondzorg

Vergoeding kronen

3 ANTWOORDEN

Re: Vergoeding kronen

Webcare
Webcare

Ha Harold, welkom!
Kronen vallen onder je tandverzekering. Ik weet niet of/welke tandverzekering je hebt. Hier lees je hoeveel er vergoed wordt. De tandarts kan een begroting maken van de behandeling. Daarop staan de behandelcodes en tarieven. Als je zo'n begroting hebt kan je met onze rekentool de vergoeding berekenen.
Kun je zo verder? Als je wilt dat ik iets nakijk, stuur je mij dan een privébericht met jouw relatienummer en adres?
Groet, Kim

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Starter

Bedankt voor je antwoord.

Ik heb een 2 sterren polis. Maar als ik het goed begrijp krijg ik maar 500,- vergoed. Dit is zeker niet toereikend . Of valt dit onder tandheelkundige zorg in bijzondere gevallen?

Moderator

Klopt dat het inderdaad € 500,- is wat je vergoed krijgt vanuit de tandarts verzekering Harold. Heb je al een offerte van de tandarts ontvangen en bekeken wat je precies vergoed krijgt?