Vergoeding kosten beugel onder 18 jaar

Nieuwkomer

Hallo,

Mijn zoontje is via mijn vrouw 4 sterren aanvullend verzekerd. Nu heeft hij een beugel nodig en ik heb al gelezen dat jullie hier maximaal €2500,- voor vergoeden. Moet ik, om in aanmerking te komen voor de vergoeding, ook naar een gecontracteerde zorgverlener? Of kan ik gewoon de facturen declareren van de orthodontist waar onze tandarts goede ervaringen mee heeft?

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Vergoeding kosten beugel onder 18 jaar

13 ANTWOORDEN

Re: Vergoeding kosten beugel onder 18 jaar

Bewerkt 
Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Hi Peter, de vergoeding van maximaal €2500 klopt. Deze is voor de hele duur van de verzekering (dus niet per jaar). Je hoeft niet naar een gecontracteerde orthodontist te gaan. Als je tandarts een voorkeur heeft voor een bepaalde orthodontist is dat dus geen probleem. 

Fanatiekeling

@Jeppeals je huisarts een voorkeur .....

tandarts

Groet, Feina.

Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Scherp Feina! Ik heb het gelijk even aangepast.

Nieuwkomer

Hallo,

Mijn zoon gaat ook een beugel krijgen maar hij is geboren met een schisis. Nou was hij eerst onder behandeling van het ziekenhuis maar is later gewoon hier naar de tandarts gegaan.

Er is toen gezegd dat hij vanwege zijn schisis alles vergoed krijgt en de beugelkosten schijnen zo'n 3500 euro te zijn. Ik wil dus graag weten of hij nu alle kosten vergoed krijgt of niet.

MvG,

E de Jong

Bewerkt 
Webcare

Hoi @ErwindeJong,

Je eerste bericht zie ik! Wees welkom. Smiley Vrolijk

Ja, wat je toen hoorde is correct.

Zie de vergoedingspagina "Orthodontie in byzondere gevallen 2016" op onze website. Selecteer de basisverzekering aan de linkerkant, dan verschijnt er extra informatie aan de rechterkant van het scherm.

Schisis is een indicatie die qua orthodontie vergoeding krijgt uit de basisverzekering! De vergoeding voor orthodontie uit de basisverzekering kent geen maximaal bedrag zoals de vergoeding uit de aanvullende verzekering.

Er is wel van te voren een machtigingsaanvraag en akkoord van onze kant nodig!

Die machtigingsaanvraag doet de zorgverlener waar je het behandeltraject gaat laten uitvoeren. Wil je het bij een orthodontist laten doen of bij een Centrum voor Bijzondere Tandheelkunde, Erwin?

Groet,

Jeroen

Wordt lid om te reageren en deel te nemen aan deze community.

Nieuwkomer

Hallo,

Mijn zoon heeft inmiddels een beugel en aangezien ikzelf een aanvullende verzekering met 4-sterren heb, krijgen we hiervoor maximaal 2500,- vergoed.  Zijn beugeltaject zal waarschijnlijk niet boven dit bedrag uit komen, dus dat is prima. Maar wat als mijn dochter nu ook een beugel nodig heeft (wat waarschinlijk het geval gaat zijn)? Geldt de vergoeding van 2500,- per kind of is dit een eenmalig bedrag binnen deze verzekering,  los van het aantal kinderen?

Als dit laatste het geval is, helpt het dan om bijvoorbeeld ook mijn man een aanvullende 4-sterren verzekering te laten afsluiten,  zodat we op zijn verzekering nog een keer recht hebben op 2500,-?

Groet, Mariska

Nieuwkomer

Goeie vraag! Wij hebben 3 kinderen die een beugel moeten...dus i.d.d. goed om te weten of de vergoeding van €2500 met 4 sterren per kind is of per gezin of...?

Dank en groet!

Bewerkt 
Fanatiekeling

Antwoord: zie de polisvoorwaarden ( https://www.zilverenkruis.nl/VergoedingenDownloads/Voorwaarden-2017-Basis-Budget-Zeker-Exclusief-904... ), artikel 14 uit het gedeelte " aanvullende verzekeringen". 

Tip: controleer de polisbladen goed: bij elk kind behoort de vier-sterren aanvulling te staan. 

Tip: slechts 1 van beide ouders behoeft deze 4sterren verzekering te hebben: als u 10 kinderen heeft krijgen ze alle 10 ook een vier-sterren aanvullende verzekering.

De vergoeding is per kind. 

14 Orthodontie voor verzekerden tot 18 jaar
Wij vergoeden aan verzekerden tot 18 jaar de kosten van orthodontie (gebitsregulatie) en een second opinion. De zorg wordt gedeclareerd met de door de Nederlandse Zorgautoriteit beschreven prestatiecodes voor orthodontie eindigend op de letter ‘A’.
Voorwaarde voor vergoeding
Een orthodontist of tandarts moet de behandeling uitvoeren of de second opinion geven.
Wat wij (volgens dit artikel) niet vergoeden
Verliest of beschadigt u bestaande orthodontische voorzieningen door uw eigen schuld of nalatigheid? Dan vergoeden wij niet de kosten van reparatie of vervanging hiervan.

Aanvullend
Basis PlusModule 
geen dekking

1 ster

geen dekking

2 sterren
 geen dekking

3 sterren 
maximaal € 2.000,- voor verzekerden tot 18 jaar voor de gehele duur van de aanvullende verzekering

4 sterren maximaal € 2.500,- voor verzekerden tot 18 jaar voor de gehele duur van de aanvullende verzekering

Groet, Feina.

Webcare

Hoi @mariskavanEijn.. en @Dedreefjes

@Feina heeft jullie al duidelijkheid gegeven over de vergoeding van orthodontie. Ook in 2017 is vergoeding vanaf drie sterren per kind voor de duur van de beugel. Puntje op de i @Mariskavan Eijn... het is niet zo dat er een dubbele vergoeding mogelijk is als beide ouders aanvullend drie of vier sterren verzekerd zijn. 

Wensen jullie de kinderen sterkte met de beugel?

groet Pauline

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Starter

Hallo,

Onze zoon heeft dit jaar een beugel gekregen. Wij hebben hiervoor een 3 sterren verzekering afgesloten, waardoor we €2000,00 vergoed krijgen.

Komend jaar moeten we de zorgverzekering weer opnieuw afsluiten. Moeten wij nu voor de beugel wederom 3 sterren houden voor de beugel, of kan dat nu ook minder. De beugel heeft hij nog wel langer, maar de verzekering geldt toch maar eenmalig en niet per jaar.

Gr. Mark Steneker

Bewerkt 
Webcare

Hey @Markiemark

Jouw vraag is door ons toegevoegd aan dit topic, veel nuttige informatie kun je over deze vergoeding hierboven lezen. 

Als antwoord op jouw vraag: zolang jouw zoon gebruik maakt van de vergoeding voor orthodontie, zal hij mee moeten liften op de Aanvullend 3 ster verzekering (of hoger). Zodra het pakket verlaagd wordt, komt daarmee ook de vergoeding te vervallen. Zoals jijzelf al aangeeft de €2000,- geldt voor de duur van de aanvullende verzekering en niet per kalenderjaar. Zodra dit bedrag volledig verbruikt is, dan betaal je de kosten zelf. Dan is het natuurlijk wel verstandig om de Aanvullend 3 ster verzekering naar beneden bij te stellen! 

Hartelijke groet, 

Vind je een bericht leuk en wil je graag je waardering geven? Dit kan door op de Like button te klikken onderaan het bericht.

Starter

Beste Aaron,

Mijn zoon heeft tot nu toe ca. €1.500,00 verbruikt. 

Als ik voor komend jaar de sterren verlaag, worden de toekomstige kosten dan nog wel of niet vergoed?

Gr. Mark

Webcare

Hey @Markiemark,

Wanneer je voor het jaar 2017 het pakket zou verlagen naar Aanvullend 2 ster of lager, Dan vergoeden wij de kosten niet. Jullie zoon zal echt mee moeten liften op de Aanvullend 3 ster verzekering in 2017 om gebruik te kunnen maken van het restant á €500,-. 

Groetjes, 

Vind je een bericht leuk en wil je graag je waardering geven? Dit kan door op de Like button te klikken onderaan het bericht.