Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Vergoeding implantaten en klikgebit

Nieuwkomer
Hallo ik had een vraag ik heb een 3 sterren verzekering met extra 3sterren tandarts verzekering maar hoe zit dat met de vergoedingen voor een Klikgebit boven heb nu een gewone maar heb er steeds problemen mee ik hoor het graag

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Vergoeding implantaten en klikgebit

3 ANTWOORDEN

Re: Vergoeding implantaten en klikgebit

Bewerkt 
Webcare

Hoi Liek,

De vergoeding voor een klikgebit (prothese op implantaten) is iets anders dan een volledige prothese. Om in aanmerking te komen voor deze vergoeding, moet sprake zijn van een ernstig geslonken tandeloze kaak. De tandarts beoordeelt dit.

De behandelaar moet een machtiging aanvragen. Dit doet hij/zij door een behandelplan en offerte bij ons in te dienen.

Er is een vergoeding uit de basisverzekering en een vergoeding uit de tandartsverzekering die ik hier uitleg:

Basisverzekering

• Het klikgebit wordt vergoed uit de basisverzekering;
  • Het eigen risico is van toepassing;
  • Naast het eigen risico is er € 125,- eigen bijdrage per kaak. Bij rebasen, reparatie of aanpassingen geldt de eigen bijdrage niet.

Tandartsverzekering

• De tandartsverzekering 1,2 en 3 vergoedt die eigen bijdrage voor 75%. De tandartsverzekering 4 vergoedt de eigen bijdrage voor 100%;
  • Het trekken van tanden & kiezen wordt ook uit de tandartsverzekering vergoed voor 100%;
  • Er wordt altijd vergoed tot het maximum bedrag uit de tandartsverzekering (250, 500, 1000 en 1250 euro voor de tandartsverzekering 1,2,3,4).

De volledige vergoedingspagina over dit onderwerp vind je hier: zk.nl/kunstgebit-op-implantaten.

Heel veel succes alvast met je behandeling Liek. Laat je het ons weten als je hier nog vragen over hebt?

Groeten, Michiel

Wil jij ook een leuke persoonlijke handtekening? Dit kun je gemakkelijk doen via de instellingen van jouw profiel.

Nieuwkomer

Op ernstig geslonken tandeloze kaak. , is het onmogelijk een klikgebit te plaatsen.

Webcare

Hoi weetiknietmeer, bedankt voor je kritische opmerking. Dat is inderdaad niet mogelijk.

Het zit zo: als de verzekerde aan de voorwaarden voldoet worden de implantaten in de ernstig geslonken tandeloze kaak geplaatst. Daarop komt dan het klikgebit. Vind je het zo duidelijk?

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.