Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Vergoeding implantaten en klikgebit

Bewerkt 
Bezoeker

Ik heb een vraag voor mijn vader van 82 jaar.
Hij heeft begin van dit jaar bij de kaakchirurg 2 implantaten gekregen in zijn onderkaak, na toestemming van Zilveren Kruis.
Nu heeft de tandarts die gezorgd heeft voor het maken van het gebit, (bovengebit zonder implantaten, onder een klikgebit) naar ik begrijp uit jullie zorgzoeker, 
geen contract met Zilveren Kruis, want ik zie een kruisje staan bij "gecontracteerd"?
De tandarts heeft verder ook niets gezegd tegen mijn vader over wel of geen contract met Zilveren Kruis.

Nu kreeg hij via een bedrijf die de nota's int voor de tandarts de rekening thuis gestuurd en die was niet mals.
Hij heeft de rekening ingestuurd naar jullie en kreeg tot zijn verbazing bericht dat het niet werd vergoed, hij heeft toen gebeld en hem is toen o.a. verteld dat het rekeningoverzicht van de tandarts meer gespecificeerd moest zijn en dat de tandarts de rekening zélf moet insturen.
Op de rekening staan wel aparte bedragen vermeld voor het gebit, (556,10)  voor de materiaal/techniekkosten (die hoog zijn) en voor twee magneten/drukknoppen.
Dus ik begrijp niet zo goed wat er nog eventueel nog meer gespecificeerd moet worden.
Mijn vader is helemaal zenuwachtig dat hij de rekening van ruim 1900 euro zelf moet gaan betalen, want dat kan hij niet zomaar even.

Voor de duidelijkheid, mijn vader heeft geen aanvullende tandartsverzekering, wel de beter af basisverzekering en 3 sterren beter af polis aanvullend.
Ik weet al dat de implantaten en 75% van het gebit uit de basisverzekering vergoed worden.
Welk bedrag kan hij nu vergoed krijgen indien het inderdaad zo zou zijn dat de tandarts niet is gecontractreerd?
Misschien is het beter dat ik telefonisch kontakt opneem met de klantenservice?

Met vriendelijke groet

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Vergoeding implantaten en klikgebit

OPGELOST
4 ANTWOORDEN

Re: Vergoeding implantaten en klikgebit

Fanatiekeling
Tandartsen zijn bijna nooit gecontracteerd: nog geen 1% van de Nederlandse tandartsen is gecontracteerd. Dus daarover hoeft je vader zich geen zorgen te maken. 

Heeft hij toestemming, dus een machtiging van het ZK voor het gebit? Dus schriftelijk? In dat geval is ZK akkoord gegaan met de aanvraag van de tsndarts? Dan hoeft je vader zich dus geen sorgen te maken, want dan wist ZK er al van. 

ZK, waarom moet de tandarts de rekening rechtstreeks naar de zorgverzekeraar sturen ?  

Voormalig medewerker Zilveren Kruis
Beste Vlinder,

Bedankt voor je vraag. Ik kan mij voorstellen dat je vader zenuwachtig wordt van zo'n hoge rekening! Wil je in een privébericht postode/huisnummer en geboortedatum van je vader doorgeven? Graag zoek ik dit dan verder uit voor jullie. Als je ook je telefoonnummer erbij vermeldt, bel ik je terug. Door op mijn naam te klikken, krijg je de mogelijkheid om een privébericht te sturen.
Als je liever zelf wilt bellen kan dit via 071-7510052 op werkdagen van 08.00-18.00 uur.

Hartelijke groet,
Nathalie

Bezoeker
Nathalie, bedankt voor je antwoord. Ik heb inmiddels gebeld met de klantenservice en het is voor mij duidelijk geworden wat we moeten doen.
Mijn vader had alleen de toestemming voor het laten plaatsen van de implantaten.
De tandarts had toestemming moeten aanvragen bij Zilveren Kruis voor het klikgebit. Gelukkig is mij verteld dat dat nog kan met terugwerkende kracht.
Hij moet dan een nieuwe rekening opmaken met daarin vermeld de 2 machtigingsnummers/toestemming van ZK, voor de implantaten en het klikgebit.
Alleen het vervelende is, dat de tandarts heeft aangegeven dat mijn vader zelf weer de rekening krijgt, via Infomedics, die voor hem de rekeningen int.
Dat het dus niet rechtstreeks naar Zilveren Kruis gaat, omdat hij geen contract heeft.
Ik heb via Infomedics uitstel van betaling gevraagd en gekregen tot 9 september.
Nu maar hopen dat het inderdaad allemaal goed gaat komen.

Elze, jij ook nog bedankt voor je meedenken/antwoord.

Hartelijke groet
Vlinder

Webcare
Hallo Vlinder,
Het geeft voor je vader extra stress dat hij de rekeningen thuiskrijgt begrijp ik.
Je kunt ook jouw adres als postadres opgeven bij ons, en bij de zorgverleners.
Als je vader en jij dit een optie vinden, laat je het me weten?

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.