Vergoeding implantaat

Voorbijganger

Hallo,

ik ben vandaag naar de tandarts geweest en die kwam met de mededeling dat mijn gebidselement nummer 16 verwijderd moet worden en dat er een implantaat geplaatst moet worden.

ik heb alleen de basis verzekering, wat moet ik nu betalen?

Groet,

Hans

• Mondzorg

Vergoeding implantaat

6 ANTWOORDEN

Re: Vergoeding implantaat

Medewerker

Hallo @Hans1,

Van harte welkom bij de community! Goed om te zien dat je ervoor gekozen hebt om je vraag hier te stellen.

Vanuit de basisverzekering is helaas geen vergoeding mogelijk voor het verwijderen van kies en het plaatsen van de implantaat. Alleen wanneer er sprake zou zijn van het vastzetten van een volledige prothese zou er een vergoeding mogelijk zijn. 

Omdat het hier om een enkele implantaat gaat, zal de vergoeding uit een aanwezige tandartsverzekering moeten komen. De vergoedingen hiervan staan hier: Tandarts en mondhygiënist vanaf 18 jaar .

Helaas begrijp ik dat je geen tandartsverzekering hebt waardoor deze vergoeding niet mogelijk.

Fanatiekeling

Ik vind dat Zilveren Kruis u te weinig achtergrond informatie verschaft, terwijl deze wel beschikbaar is.

lees dit topic eens goed na: https://altijdantwoord.zilverenkruis.nl/t5/Vergoedingen-en-Zorg/Vergoeding-implantaat/m-p/10996/high...

en kijk in de bijlage voor de prijs van de kaakchirurg( als de tandarts het niet allemaál zelf doet). De totale prijs van 1 implantaat, geheel zelf te betalen, ligt tussen de €1400 en €2000.

Later toegevoegd: let op: de prijzen in de bijlage betreffen alleen in de plaatsing van de schroeven in de kaak. Daarna gaat de tandarts aan het werk en rekent nog een prijs van ca. €500 ( ongeveer evenveel als een kroon). Ook rekent de tandarts nog extra kosten: trekken van de kies en een afdruk maken van de mond.

Groet, Feina.

Voorbijganger

Bedankt voor het antwoord, wat moet ik minimaal hebben om deze behandeling vergoed te krijgen?

Groet,

Hans

Fanatiekeling