Vergoeding implantaat met kroon

Bewerkt 
Nieuwkomer

Beste lezer,

ik had tot voor kort een melkkies en eronder kwam geen nieuwe tand.

Reeds de 50 gepasseerd, begon de kies het meer en meer op te geven en ging los zitten. Ik heb gekozen voor een implantaat met kroon ter vervanging. Tevens heb ik een 3 sterren tandartsverzekering.

Bij zilverenkruis werd mij tel. uitgelegd dat ik eerst goedkeuring moet hebben voor deze vervanging. Ik heb een kostenprognose vd tandarts maar men wilde niet dat ik die ging opsturen toen ik vragen had over de mogelijke vergoeding.

Hoe moet er dan goedkeuring gegeven worden?

Waarom heb ik die goedkeuring nodig als mijn verzekering zegt implantaten te vergoeden voor 75% tot een max. bedrag?

En: ik heb er geen schuld aan dat er niets zit onder de melkkies en toch moet ik me hiervoor verzekeren c.q. krijg niet alles vergoed. Waarom niet?

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Vergoeding implantaat met kroon

1 ANTWOORD

Re: vergoeding implantaat met kroon

Webcare

Beste IteK,

Allereerst welkom op het forum!

Ik wil graag even met je meekijken naar je verzekering in een privébericht. Voor vergoedingen uit de tandartsverzekering zou geen machtiging nodig moeten zijn. Je kan me een privébericht sturen door op mijn icoon te klikken en mij een bericht te sturen. Graag ontvang ik daarin je relatienummer, geb. datum en postcode. We kunnen het dan doornemen.

gr. Jochem