Vergoeding bij ankylotisch elementen in gebit

Nieuwkomer

Hallo,

Mijn vrouw heeft Ankylotisch elementen deze kunnen niet verwijderd worden. Nu moeten over de 6 voortanden kronen worden gezet. Dit kost nogal veel en wij willen graag weten of daar een speciale regeeling is voor Ankylotisch elementen!

Met vriendelijke groet,

Frans299

Vergoeding bij ankylotisch elementen in gebit

2 ANTWOORDEN

Re: Vergoeding bij ankylotisch elementen in gebit

Moderator

Hallo @Frans299, welkom op de community. Goed dat je deze vraag hier stelt. Ik vraag even bij een collega of hij kan helpen met een antwoord. We komen er nog op terug!

Re: Vergoeding bij ankylotisch elementen in gebit

Medewerker

Beste Frans,

Zelf had ik nog nooit gehoord van Ankylotische elementen. Gelukkig heeft Google mij weer een stuk verder kunnen helpen.

Dat ik nu weet wat het is, is natuurlijk geen antwoord op je vraag. Ik heb daarom contact opgenomen met een Adviserend Tandarts van Zilveren Kruis. Ik heb de vraag voorgelegd of deze aandoening in aanmerking komt voor de regeling Bijzondere Tandheelkunde. Helaas moet ik je teleurstellen. Deze behandeling valt niet onder de regeling en wordt daarom niet vergoed uit de basisverzekering. Dat betekent dat de behandeling wordt vergoed uit de tandartsverzekering en daarom dus grotendeels voor eigen rekening zal komen.

Wel gaf hij een goedkoper behandeltraject aan. Je vrouw zou kunnen overwegen om facings te laten plaatsen. Misschien dat ze dat kan overleggen met de tandarts en de voor- en nadelen met hem/ haar bespreken.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Vriendelijke groet,

Ron Burgers