Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Vergoeding beugel voor volwassene

Nieuwkomer

Hallo,

Komend jaar moet ik mijn beugel laten verwijderen bij de tandarts.

Ik ga er van uit dat dit onder othodontie valt? 

In dat geval kan ik mij niet verzekeren bij zilveren kruis als 18+.

Of valt dit onder overige tandartskosten?

Vergoeding beugel voor volwassene

5 ANTWOORDEN

Re: Vergoeding beugel voor volwassene

Moderator

Hoi Everhoef,

Het klopt dat het verwijderen van je beugel valt onder orthodontie vergoeding. Helaas is er voor orthodontie boven de 18 jaar inderdaad geen vergoeding. Alleen bij een aantal collectieve verzekeringen is dit het geval. 

Kan mij voorstellen dat dit juist voor jou erg belangrijk is. Heb je al naar je pakket/verzekering gekeken voor je keuze voor volgend jaar? Als je hulp nodig hebt, laat het gerust weten!

Orhodontie kosten na het 18e jaar

Nieuwkomer

Goedenmiddag,

Welke kosten bij het plaatsen van een beugel en andere correctie behandelingen, aan het gebit worden vergoed indien je het 18e levensjaar gepasseerd bent. Welke verzekering valt het best af te sluiten indien

er een beugel geplaatst zal worden, Wat word er vergoed, en welke kosten moet je zelf betalen?

m.v.g 

Re: Orhodontie kosten na het 18e jaar

Community Manager

@Felixx Alle orthodontiekosten van verzekerden boven de 18 worden helaas niet vergoed. Er zijn een paar collectieve verzekeringen die het wel vergoeden. Kijk op zk.nl/collectief om te zien of jij gebruik kan maken van een collectieve verzekering. Als het niet vergoed wordt vanuit de aanvullende verzekering komen de kosten voor eigen rekening.

beugel voor volwassenen

Voorbijganger

Als volwassen vrouw van ver boven de 18, wil ik graag een orthodontie behandeling gaan starten, omdat er bij mij in 2015een kies is verwijderd en ik mijn ondergebit hiermee zou kunnen verfraaien. Ik zie binnen de te kiezen pakketten alleen keuzemogelijkheden voor orthodontie tot 18 jaar. Wat zijn de vergoedingen ten aanzien van deze behandelingen van het Zilverenkruis, als ik kies voor basispakket 2? of misschien anders gesteld: welk pakket moet ik kiezen om volgend jaar deze behandeling te kunnen laten starten met een vergoeding vanuit mijn verzekering? en hoeveel krijg ik dan vergoed?

Alvast dank en groet

Maaike

Re: beugel voor volwassenen

Moderator

@majukus Ik heb je vraag in een ander topic gezet. Hierin geven we uitleg over de vergoedingen van een beugel bij volwassenen. Lees de antwoorden van Michelle en Raoul even door, hierin staat alle belangrijke informatie.

Kom je er zo uit? 

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.