Vergoeding beugel kind

Nieuwkomer

Hallo,

Onze dochter gaat binnekort een beugel krijgen. Ze gaat eerst een slotjesbeugel krijgen om de tanden recht te krijgen om daarna een blokbeugel te gaan krijgen om de grote overbeet te verhelpen. De slotjesbeugel is beraamd op een totaal prijs van 1960 euro. Dit zal met ons Tand3*vergoed gaan worden, echter vraag ik mij af of deze vergoeding per kalender jaar telt of wellicht tot aan haar 18e leeftijd?

Ik bedoel wanneer op 1-1-2019 weer een  nieuw jaar in gaat mag ze dan weer 2000 vergoed gaan krijgen voor de blokbeugel die nog moet komen?

Tevens is bij onze polis, wanneer ik inlog via mijn zilveren kruis, niet te zien dat mijn kinderen ook voor tand verzekerd zijn terwijl ik en mijn vrouw beide aanvullend tand verzekerd zijn, is dit gewoon een bug in het systeem?

Ik hoor het graag van jullie.

Vergoeding beugel kind

2 ANTWOORDEN

Re: Vergoeding beugel kind

Webcare

Goedemorgen, leuk dat je een berichtje op ons forum hebt geplaatst!

Een beugel brengt altijd hoge kosten met zich mee, dus goed dat je je daar op voorbereidt.

Allereerst is het goed om te weten dat we de beugel niet uit de Tandartsverzekering vergoeden, maar uit de Aanvullende verzekering. Bij Aanvullend 3 sterren vergoeden we €2000, bij de Aanvullende 4 sterren vergoeden we €2500. 

Het is niet een vergoeding per jaar, maar een eenmalige vergoeding. We vergoeden dus maximaal één keer €2000 of €2500 per persoon tot 18 jaar voor de duur van de verzekering. Alle kosten die daarboven komen, zijn dan voor eigen rekening.

Uit de basisverzekering worden voor verzekerden tot 18 jaar de meest voorkomende tandartskosten vergoed. Alleen kronen, bruggen, inlays of implantaten worden vergoed vanuit de Aanvullende 2-sterren of hoger van de ouders. Daarom zie je op de polis ook geen tandartsverzekering bij de kinderen staan. 

Mocht je willen dat ik met jullie polis mee kijk, stuur me dan gerust een privébericht met je relatienummer, geboortedatum en postcode.

Maakt mijn uitleg het zo wat duidelijker?

Groeten,

Bas

Re: Vergoeding beugel kind

Fanatiekeling

De vergoeding is voor de gehele duur van de verzekering helaas. 

De tandverzekerng wordt misschien niet vermeld omdat kinderen onder de basisverzekering tandzorg krijgen ? 

Groet, Feina.