Vergoeding beugel kind onder 18 jaar

Bewerkt 
Geregelde bezoeker

Hallo,

Mijn zoon moet volgend jaar weer een beugel. Hij is bij mij op de polis verzekerd. Hij heeft in 2014 ook een beugel gehad. In 2014 was ik aanvullend 4 sterren verzekerd. Toen met een bedrag van € 2.500,- voor orthodontist.

In 2015 ben ik weer naar 3 sterren aanvullend gegaan, kosten € 2.000,- voor orthodontie. Er zijn ook in 2015 kosten geweest voor de beugel.

Van welk bedrag gaan de ortho-kosten (2014 + 2015) af, van de € 2.500,- of van de € 2.000,-?

Heeft het ook zin om mijn zoon over te sluiten naar de polis van mijn man die ook bij het Zilveren Kruis verzekerd is (ook 3 sterren aanvullend)? Zodat er weer een volledig budget is?

Vergoeding beugel kind onder 18 jaar

4 ANTWOORDEN

Re: Vergoeding beugel kind onder 18 jaar

Webcare

Goedemorgen Jeanine,

Goed dat je je vraag hier stelt!

De vergoeding loopt vanaf het moment dat de behandeling is gestart.

Wanneer het pakket tussentijds is verlaagd, wordt de vergoeding van het nieuwe pakket overgenomen.

In dit geval heeft jouw zoon recht op € 2000 voor de duur van de verzekering. (tot 18 jaar)

De orthodontiekosten staan op zijn eigen polis, het heeft om die reden geen effect als hij zou worden overgezet naar de polis van uw partner. Heeft jouw zoon een eigen DigiD? Wanneer hij met zijn DigiD inlogt, kan hij bij mijn zorgverbruik zien wat er in totaal is verbruikt aan orthodontiekosten. 

Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag.

Groetjes,

Jasper

Geregelde bezoeker

Hallo Jasper,

Bedankt voor het antwoord.

Toch nog een vraagje:

Als ik bij het zorgverbruik 2014 kijk, staat onder zorgsoort tandheelkunde o.a. een aantal behandingen die verband houden met zijn beugel. Het gaat om een bedrag van € 420,69. In 2014 had ik een bedrag van € 2.500,- voor de orthodontist.

In 2015 staan onder zorgverbruik tandheelkunde o.a. weer een aantal behandelingen i.v.m. de beugel. Het gaat hier om een bedrag van € 181,08. In 2015 had ik een bedrag van € 2.000,- voor de orthodontist.

Welk bedrag is er nog over voor een beugel?

Webcare

Hoi Jeanine, ik wil even meekijken met je naar de polis van je zoon, dan kan ik je vraag beantwoorden over het restant van de vergoeding van orthodontie voor hem.  Stuur je mij een privébericht met zijn relatienummer, geboortedatum en postcode?

Ik help je graag verder,

Pauline

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Bewerkt 
Fanatiekeling

Antwoord: als ik het als buitenstaander zo bekijk, dan denk ik, gezien het antwoord van @Pauline, dat uw budget al dubbel verbruikt is en dat u eigenlijk €2500 aan Zilveren Kruis zou moeten terugbetalen. Want u schrijft dat er al een keer €2500 verbruikt is en een keer €2000? Of heb ik dat fout begrepen? 

U schrijft dat er gedurende twee jaren kosten voor de beugel op de tand-basisverzekering zijn gedeclareerd. Dat lijkt me alleen maar in uw voordeel, want dan drukken die kosten niet op het budget voor de ortho. Maar de vraag is wel of het ZK is toegestaan om onderdelen van een orthodontie-behandeling door de basisverzekering te laten betalen.

Een veel voorkomende oplossing voor uw probleem is overigens overstappen naar een andere zorgverzekeraar. 

Groet, Feina.