Vergoeding basis verzekering Reparatie gedeelte kunstgebit

Bezoeker
Word reparatie aan een gedeeltelijke kunstgebit vergoed uit de basis verzekering? Ik heb geen tandarts verzekering. Het gaat om een 1 haakje dat is afgebroken wat aan de kiezen word bevestigd.

Vergoeding basis verzekering Reparatie gedeelte kunstgebit

7 ANTWOORDEN

Re: Vergoeding basis verzekering Reparatie gedeelte kunstgebit

Fanatiekeling

Lijkt me niet. Alleen een volledig kunstgebit wordt grotendeels vergoed bij aanschaf. Waarom zou dan de reparatie van een gedeeltelijk kunstgebit vergoed worden?

Groet, Feina.

Bezoeker
Waarom word een volledig kunstgebit wel vergoed dan? En een gedeelte kunstgebit niet? En aan het lijkt me niet heb ik niks aan helaas. Ik zou graag van iemand 100% zekerheid willen hebben. Gr

Webcare

Goedemorgen, Feina heeft gelijk.

We betalen een gedeeltelijke prothese en bijkomende kosten alleen uit de tandartsverzekering. 

We betalen een volledig kunstgebit uit de basisverzekering omdat er dan geen tanden of kiezen meer in de mond aanwezig zijn. 

De kosten voor een gedeeltelijk kunstgebit waaronder ook reparaties worden alleen vergoed uit de tandartsverzekering omdat er nog tanden en kiezen aanwezig zijn in de mond. 

Groet, 

Caroline​​​​​​​

Ben je blij met het antwoord wat ik of een ander communitylid heeft gegeven? Accepteer deze dan als oplossing.

Fanatiekeling

@Caroline zegt dat "We betalen een volledig kunstgebit uit de basisverzekering omdat er dan geen tanden of kiezen meer in de mond aanwezig zijn. "

Volgens mij is de belangrijkste reden dat de vergoeding van een kunstgebit geregeld is in de basisverzekering: dit is dus wettelijk bepaald. Zilveren Kruis heeft zich hieraan te houden en kan niet zelf zijn eigen redenen bedenken waarom iets wel of niet vergoed wordt. 

Groet, Feina.

Webcare

@Popeye-xl Is het antwoord van mijn collega Caroline en formulid Feina duidelijk voor je? 

Feina is een actief forumlid, zij is geen medewerker van Zilveren Kruis

Haar "lijkt me niet" bracht jou een beetje in verwarring las ik in je reactie.

Hier kun je ook nog eens op onze website nalezen wat de vergoeding is voor een kunstgebit volledige prothese.

En hier lees je meer over de vergoeding voor een gedeeltelijke prothese en overige vergoedingen voor tandartskosten in onze aanvullend tand * tot en met ****,

Onder voorwaarden kun je per januari je tandartsverzekering afsluiten. Voor aanvullen tand * en ** wordt je zonder medische vragen over je gebit geaccepteerd.

Je kunt je verzekering wijzigen in Mijn Zilveren Kruis.

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Bezoeker
Oke het het is me duidelijk. Nee hoor haar (lijk me niet) was voor mij niet betrouwbaar genoeg om op dat andwoord vast te pinnen. Bedankt voor reactie

Webcare

Goedemorgen, fijn dat jouw vraag beantwoord is.

Mocht je nog vragen hebben of er is toch nog iets onduidelijk, stuur ons dan gerust een berichtje.

Zonnige groet,

Jill