Vergoeding Endodontologie

Starter

Ik heb een begroting liggen van ruim 700 euro voor de Endodontoloog omdat mijn tandarts mij heeft verwezen.

Wat wordt er vergoed? Als ik de codes bekijk en invoer krijg ik wel vergoed en hoef ik slechts een deel te betalen. Ik heb een ** mondzorg polis

Maakt het nog uit dat het niet wordt "gedaan"?ENDODONTOLOOG begroting.jpg

Vergoeding Endodontologie

3 ANTWOORDEN

Re: Vergoeding Endodontologie

Webcare

Goedemorgen Simone,

Allereerst van harte welkom op onze community. Leuk dat je ons via deze weg opzoekt met jouw vraag!

Begrijp ik het goed dat je de rekentool op onze website al hebt gebruikt om te berekenen wat je wel en niet vergoed krijgt? Endodontologie valt onder de dekking van de tandartsverzekering. Binnen de tandartsverzekering zijn er een aantal codes (behandelingen) die je voor 100% vergoed krijgt. Als je hier klikt kom je bij de vergoedingspagina voor 2019 van tandheelkundige zorg. Voor de vergoedingspagina van 2018 klik je hier.

Wanneer wil je de behandeling uit laten voeren? Als dat nog in 2018 is, is het goed om te controleren hoeveel er nog over is van de vergoeding van jouw pakket. Met de tandartsverzekering twee sterren heb je recht op maximaal 500 euro per kalenderjaar. Alle kosten daarboven komen voor eigen rekening. In Mijn Zilveren Kruis kan je bij jouw zorgverbruik inzien hoeveel kosten je al hebt verbruikt. Vanaf 1 januari 2019 heb je weer opnieuw recht op de volledige 500 euro!

Wat bedoel je trouwens met je laatste zin "Maakt het nog uit dat het niet wordt "gedaan"?

Hoop dat dit antwoord geeft op jouw vraag, Simone! Laat het gerust weten als er iets niet duidelijk is. 

Groet,

Jasper

Starter

Ha Jasper,

Bedankt voor je antwoord!

Het is me duidelijk, ik had inderdaad de rekentool gebruikt, wat ik me afvroeg is ofdat het uitmaakt dat mijn eigen eigen tandarts het niet doet maar de endodontoloog (laatste zinnetje) maar dat is duidelijk dat dat niet uitmaakt.

Webcare

Nee dat maakt niet uit inderdaad. Er zijn vaste tarieven voor deze behandelingen, gekoppeld aan de codes die je weer terug kan vinden in de rekentool!

Fijn dat het duidelijk is, Simone! Mochten er toch nog vragen zijn, dan weet je ons te vinden. Sterkte alvast met de behandeling.

Groeten,

Jasper