Verdoving bij Mondhygiënist

Bezoeker

ik ben 2x bij de Mondhygienist geweest,en heb paar keer een verdoving gekregen,

nu hoor ik hier en daar dat ik moet opdraaien voor de kosten van de (niet zelf aangevraagde) verdoving 

wat is hier van waar ? 

• Mondzorg

Verdoving bij Mondhygiënist

3 ANTWOORDEN

Re: verdoving bij Mondhygiënist

Webcare

Hoi Marcel,

Goede vraag! Vervelend dat er wat onduidelijkheid is over de vergoeding van de verdoving.

De vergoeding hangt af van de soort verzekering die je bij ons hebt. De verschillen zal ik toelichten:

De reguliere pakketlijn van Zilveren Kruis, de tandartsverzekering Tand Basis en pakketten met 1, 2, 3 en 4 sterren. Deze informatie kan je ook teruglezen op onze website, daar worden ook de voorwaarden en uitzonderingen benoemd. 

• De Tand Basis dekt 2 controles per kalenderjaar en eventueel 15 minuten mondhygiëne óf 1 controle per kalenderjaar en 25 minuten mondhygiëne. Daarnaast heb je recht op een vergoeding van €55 voor het vullen, trekken of verdoven van tanden en/of kiezen.
  • Het tandartspakket met 1, 2 en 3 sterren: Hierbij krijg je controles, mondhygiëne, het vullen, trekken van tanden en kiezen, tandvleesbehandelingen door tandarts/mondhygiënist en facings van composiet 100% vergoed. Alle overige behandelingen krijg je voor 75% vergoed. Hieronder kan je bijvoorbeeld een foto of verdoving verstaan. Dit bij elkaar tot de maximale dekking van de tandartsverzekering.
  • Met het tandartspakket van 4 sterren krijg je alle behandelingen voor 100% vergoed, tot maximaal €1250 per kalenderjaar.

Daarnaast hebben we ook nog onze ZieZo pakketten en de Gemeente Optimaal lijn. Beide andere voorwaarden dus ook goed om even door te lezen op onze website.

Als de verdovingen zijn gegeven zonder overleg, dan wil ik je aanraden om hierover in gesprek te gaan met de tandarts. Afhankelijk van het soort pakket dat je hebt, wordt de verdoving (gedeeltelijk) vergoed. 

Mochten er nog vragen zijn dan hoor ik het graag.

Groet,

Jasper

Re: Verdoving bij Mondhygiënist

Bezoeker

bedankt voor de informatie 

mijn vraag is beantwoordt 

gr Marcel 

Re: Verdoving bij Mondhygiënist

Fanatiekeling

@Jasper1" gesprek te gaan met de tandarts".

Het onderwerp was een verdoving door een mondhygiënist. Een mondhygienist kan ook zelfstandig zijn.

Groet, Feina.