Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Twee kronen en maximale vergoeding

Bewerkt 
Nieuwkomer

Ik ben voornemens de aanvullende tandartsverzekering met 4 sterren te nemen met 100% vergoeding tot ? 1.250.

Nu krijg ik vermoedelijk twee kronen (2 x code R24) en ik zie dat het maximum tarief voor deze code R24 circa 237 euro is.
Geldt dit maximum per kroon of voor de code en krijg ik dus hoeveel kronen ik ook neem slechts 237 vergoedt.

Alvast bedankt

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Twee kronen en maximale vergoeding

OPGELOST
2 ANTWOORDEN

Re: twee kronen en maximale vergoeding

Fanatiekeling
Vermoedelijk wordt u niet geaccepteerd voor deze viersterren tandartsverzekering. Er gelden acceptatiecriteria. Als u collectief via de werkgever verzekerd bent is het mogelijk dat u wordt vrijgesteld van acceptatievragen.
zie deze webpagina
"Beter Af Tandarts 3 en 4 sterren:

Wij stellen een aantal vragen over de conditie van het gebit van de aanvrager. Als blijkt dat er veel mondzorg nodig is, kunnen wij deze polissen helaas niet aanbieden."

Hoe komt u aan het maximum tarief voor R24? Waar staat dit? 

Re: twee kronen en maximale vergoeding

Medewerker
Hallo Veor2013,

Het klopt wat Elze aangeeft wat betreft de acceptatievragen voor het afsluiten van de 4 sterren tandartsverzekering, deze gelden overigens ook voor de 3 sterren. We stellen deze vragen omdat wanneer het al zeker is dat er hoge kosten verwacht worden het geen verzekeren is. Met als gevolg dat de premies hoger worden.

De kosten die genoemd worden zullen alleen de honorarium kosten van de tandarts zijn, hier komen nog kosten als techniekkosten, verdoving enz. bij. De werkelijke kosten van een kroonbehandeling liggen tussen de 600,- en 700, - in. In het gunstigste geval kost deze behandeling ongeveer 1200,-. De maximale premie die voor een tandartsverzekering met 4 sterren betaald kan worden is 604,20 per jaar.

Ik begrijp dat dit niet het antwoord zal zijn waarop u gehoopt had maar hoop dat het wel duidelijk is waarom wij deze voorwaarde hanteren.

Groet,
Michiel