Tandartsverzekering voor iemand met down-syndroom?

Starter

Hai,

Mijn dochter heeft downsyndroom en wordt binnenkort 18 jaar. Ik vraag mij af of ik een tandartsverzekering moet afsluiten. De behandelingen die zij ondergaat worden altijd onder narcose uitgevoerd. Dit heeft met haar handicap te maken. Worden die kosten vanuit de basisverzekering vergoed, of is toch een aanvullende verzekering noodzakelijk?

Mvg, Peter

Tandartsverzekering voor iemand met down-syndroom?

1 ANTWOORD

Re: tandartsverzekering voor iemand met down-syndroom

Webcare

Hoi Peter,

Hele goede vraag! Krijgt je dochter de behandelingen die zij nu al heeft gehad bij een centrum voor bijzondere tandheelkunde of bij een reguliere tandarts? Wanneer zij hiervoor naar een centrum voor bijzondere tandheelkunde gaat, zal de tandarts alle behandelingen inclusief de narcose bij ons aan moeten vragen. Wanneer dit is goedgekeurd, wordt dit vanuit haar basisverzekering vergoed. Houd er wel rekening mee dat de kosten onder het eigen risico vallen, en er soms een eigen bijdrage op zit. 

Alle behandelingen waar geen toestemming voor nodig is kunnen vanuit een tandartsverzekering vergoed worden. Je geeft aan dat al haar behandelingen onder narcose worden uitgevoerd, dus ik denk dat dit niet nodig zal zijn. Ik adviseer je dit goed na te vragen bij haar tandarts zodat jullie niet voor verrassingen komen te staan. Mocht ze toch een tandartsverzekering nodig hebben, kan je hier onze verschillende verzekeringen bekijken. 

Als je niet zeker weet of zij al een machtiging heeft lopen of niet, stuur mij dan even een privébericht met haar gegevens, dan kijk ik dit voor je na. 

Groeten,

Nathalie