Tandartskosten na een ongeval

Voorbijganger

Onze zoon wordt binnenkort 18 jaar en heeft dat zijn eigen zorgverzekering nodig. Hoe is de zorg m.b.t. tandheelkunde na een ongeval, als je kiest voor de basis budgetverzekering,i.p.v. de basis zekerverzekering zonder een aanvullende gewone verzekering? Wel willen we een aanvullende tandartsverzekering met 1 ster afsluiten. Ik had vanmorgen al gebeld, maar nu heb ik hier toch nog een vraag over. Ik hoor graag hoe dit zit.

• Mondzorg

Tandartskosten na een ongeval

3 ANTWOORDEN

Re: Tandartskosten na een ongeval

Fanatiekeling

De vergoeding van de tandartskosten tot maximaal €10000 komt NIET uit de tandverzekering. ( zie bijlage). 

Deze vergoeding komt uit de normale aanvullende verzekering. ( zie bijlage). U zou kunnen overwegen om de basis-plus-module te nemen. 

Om kosten te besparen kunt u het eigen risico verhogen. 

U vraagt ook of het uitmaakt of uw zoon een basis-budget of een basis-zeker polis heeft ivm deze kosten: dit maakt niets uit. 

Heeft u ook Ziezo in overweging genomen? Of Interpolis ? Deze zijn voordeliger dan de Zilveren Kruis en hebben bijna dezelfde polisvoorwaarden.

Persoonlijk raad ik de Budget echt af. De beperkte keuze aan ziekenhuizen kan tot schade leiden: onvoldoende vrijheid in artsenkeuze en misschien extra reiskosten. Goedkoop is duurkoop. 

PS u kunt ook een Tand-basis verzekering à €6,75 per maand afsluiten. Zie bijlage.  ( IMG6797)

Groet, Feina.

Webcare
Webcare

Goedemiddag Helen,

Ik zet het even op een rijtje voor je. Hopelijk wordt het dan duidelijk.
- In de basisverzekering, zoals de Basis Zeker en de Basis Budget, zit geen vergoeding voor tandheelkundige zorg na een ongeval of gewone tandartskosten.
- Tandheelkunde na een ongeval valt onder de gewone aanvullende verzekering, zoals de Basis Plus Module. Wij vergoeden uit elke aanvullende verzekering maximaal €10.000 per ongeval. Je kunt dat hier nakijken.
- Tandartskosten zoals controle, mondhygiëne en gaatjes vullen, vallen onder de aanvullende tandverzekering. Vanuit de Aanvullend Tand 1 ster vergoeden wij maximaal €250.

Is het zo helder voor je? Laat het weten als je nog vragen hebt.
Groet, Kim

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Voorbijganger

Bedankt voor jullie reactie's het is helemaal duidelijk.