Tandarts verzekering voor frame

Nieuwkomer

Goedendag, Sinds kort van tandarts veranderd nu heb ik een frame daar moeten een paar tanden vernieuwd worden. Nu word er een offerte gemaakt en moet ik vragen of dit vergoed word? Bij mijn oude tandarts hoefde ik dit nooit te doen. Ik heb een verzekering die 1000 euro vergoed is het niet zo dat als deze kosten boven de 1000 euro vallen dit niet meer vergoed word of ligt her er aan wat voor codes er gebruikt worden?

• Mondzorg

Tandarts verzekering voor frame

2 ANTWOORDEN

Re: tandarts verzekering

Webcare
Webcare

Hallo Johan, leuk dat jij je vraag op onze community stelt, en welkom!
Het aanpassen van een frameprothese valt onder je tandverzekering. Daar is vooraf geen toestemming voor nodig. Dat er een offerte wordt gemaakt gebeurt vaak bij hoge bedragen. Dan kan je als patiënt uitzoeken wat er vergoed wordt zodat je niet voor verrassingen komt te staan. Misschien bedoelde je tandarts dat?
Op deze pagina staat informatie over de vergoeding. Klik links op jouw tandverzekering en je ziet rechts welke behandelingen wij vergoeden. 
Via de rekentool kan je de codes en bedragen van de offerte overnemen en zie je de vergoeding staan.

Als je de Aanvullend Tand 3 sterren hebt vergoeden wij maximaal €1000 per jaar. Kom je daar boven, dan betaal je die kosten zelf.
Is het zo duidelijk voor je?
Groet, Kim

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Re: Tandarts verzekering voor frame

Medewerker

Beste Johan,

Wellicht te laat omdat de behandeling waarschijnlijk al is uitgevoerd. Maar wellicht dat jij en ook anderen hier nog wat aan hebben.

Bij behandelingen die duurder zijn dan € 250,00 is de tandarts verplicht om een begroting / offerte uit te brengen. Dit om te voorkomen dat een patiënt voor onverwachte kosten komt te staan.

Je tandarts heeft dus juist gehandeld door een offerte uit te brengen.