Per ongeluk dekking verlaagd tandverzekering

Nieuwkomer

Hoi zilveren kruis,

Ik zit met een probleem. Mijn partner heeft jarenlang een tandartsverzekering bij jullie lopen met een hoge dekking. Eind vorig jaar heeft ze zich (mede door mij!) laten verleiden tot een lagere dekking, en zit nu op een 2-ster aanvullende verzekering.

Helaas heeft ze wat pech gehad met haar gebit en verwacht zij volgend jaar een grote ingreep (categorie kroon/brug). Ze is er inmiddels achter dat het niet mogelijk is de dekking te verhogen wanneer al een kroon of brug aanwezig is, ook al is deze gloednieuw.

Gezien haar loyaliteit naar Agis / Zilveren Kruis, en het feit dat ze de afgelopen jaren flinke premie heeft betaald, en dit naar verwachting de allerlaatste ingreep voor haar zal zijn, kan er nog iets aan gedaan worden om haar dekking terug te zetten naar 3 sterren voor 2018?

Omdat ik haar destijds heb aangemoedigd haar dekking te verlagen voel ik mij hier erg schuldig over. Wat adviseert u mij nu te doen? Ik hoop toch niet naar de concurrent overstappen, want we zijn bij u erg tevreden!

Per ongeluk dekking verlaagd tandverzekering

1 ANTWOORD

Re: per ongeluk dekking verlaagd tandverzekering

Webcare
Webcare

Beste Zeebonk,
Ik moet je helaas teleurstellen. Je geeft aan dat jouw vriendin volgend jaar een kroon of brug verwacht. In dat geval is het niet mogelijk om een hoge tandverzekering af te sluiten.
Als zij een kroon of brug heeft van nog geen 10 jaar oud, is dat trouwens geen reden om de hoge tandverzekering af te wijzen. In jullie geval gaat het er om dat er een kostbare ingreep verwacht wordt, en dan wordt de hoge tandverzekering afgewezen. Voor nieuwe verzekerden gelden dezelfde voorwaarden. 
Ik snap dat dit niet het antwoord is waar jullie op hoopten. Hopelijk komen jullie tot een andere oplossing.
Groet, Kim

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.