Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Overstappen naar vergelijkbare tandartsverzekering

Nieuwkomer

Ik hen al jaren een 2 sterren tandartsverzekering en ga jaarlijks 2x naar de tandarts. Volgend jaar worden er facings geplaatst. Hiervoor heb ik een offerte van de tandarts; het betreft de codes R79 en A10. De vergoedingen hiervoor zijn mij bekend, maar zullen de maximale vergoeding overschrijden. Nu zou ik volgend jaar mijn tandartsverzekering van 2 naar 3 sterren willen omzetten. Is dit mogelijk?

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Overstappen naar vergelijkbare tandartsverzekering

3 ANTWOORDEN

Re: Overstappen naar vergelijkbare tandartsverzekering

Moderator

Hey Dina, sowieso heb je altijd per 1 januari weer de mogelijkheid om je verzekering te wijzigen. Jouw vraag gaat specifiek over het aanpassen van je tandartsverzekering van een 2 naar een 3 sterren verzekering. Daarbij is het goed om te weten dat er een medische acceptatie is. Deze geldt voor de 3 en 4 sterren tandartsverzekering. 

De medische acceptatie bestaat uit een aantal vragen die je moet beantwoorden. Wil je weten of het in jouw situatie mogelijk is je polis aan te passen? Wijzig je polis via 'Mijn Zilveren Kruis', vul direct de vragen in en weet je direct of het mogelijk is. Ook kun je de vragen vooraf in zien. Informatie vind je via deze pagina onderaan bij het kopje 'Vraag en Antwoord' 

Als je vragen hebt, kom gerust terug naar de community en stel je vragen.

Re: Waarom krijg je relatief minder vergoed bij een lagere tandartsverzekering?

Bewerkt 
Starter

hoe kan het dat je bijaanvullend tand van ** naar * slechts ca 50 korting krijgt terwijl de dekking met 250 !!!!!!!! afneemt? dat is buitenproportioneel krenterig !!!!!!!!!!!!!!

Re: Waarom krijg je relatief minder vergoed bij een lagere tandartsverzekering?

Community Manager

@baron youri Bij een een lagere vergoeding keren we statistisch gezien vaker het maximale verzekerde bedrag uit. Daarom geldt er een hogere premie. De kans dat een verzekerde € 250 aan tandartskosten maakt is nou eenmaal groter dan dat een verzekerde € 500 euro aan kosten maakt per jaar. Niemand weet het natuurlijk zeker en daarom verzeker je je ook tegen het risico om kosten te maken. Een verzekeraar draagt dat risico en maakt op basis daarvan een premieberekening.

Geeft dit antwoord op je vraag?