Orthodontie

Nieuwkomer
Mijn zoon heeft wellicht straks een beugel nodig, wij hebben geen vergoeding in 1 stek pakket. Kun je alleen per nieuw kalenderjaar je pakket verhogen? En hoelang heb je dan wachttijd?

Orthodontie

7 ANTWOORDEN

Re: Orthodontie

Medewerker

Beste Chris,

 

Het klopt dat je alleen per kalenderjaar je verzekeringspakket kunt wijzigen. Vanaf de 3 sterren aanvullende verzekering is er een vergoeding voor orthodontie. Er is geen wachttijd. De behandeling kan dan direct beginnen. De hoogste kosten zijn bij de start van de behandeling. Zeker als er gelijk kan worden begonnen met een vaste beugel. Als de behandeling niet direct hoeft te starten kun je daarom het beste de behandeling volgend jaar laten starten.

 

Let wel op. De vergoeding wordt betaald uit de normale aanvullende verzekering dus niet uit een tandartsverzekering.

 

Succes met de behandeling van je zoon.

 

Ron Burgers

Re: Orthodontie

Fanatiekeling

Let op! De regels over vergoeding en wachttijd kùnnen veranderen! 

Groet, Feina.

Re: Orthodontie

Fanatiekeling

En het is zover: Zilveren Kruis voert voor nieuwe verzekerden ( de kinderen) per 1/1/2019 een wachttijd van 1 jaar in.

Groet, Feina.

Re: Orthodontie

Medewerker

Hai @Feina,

 

Je hebt inderdaad gelijk gekregen dat de voorwaarden kunnen wijzigen. Ik ben alleen wel benieuwd wat jij hier van vindt als buitenstaander?

 

Groet,

 

Ron

Re: Orthodontie

Starter

Nou zo was ik nog blij..nu niet meer. 

Mijn zoon zal waarschijnlijk komend jaar al moeten beginnen met zijn beugel en nu pies je dus wel naast de pot. Maarja..zo gaat het eigenlijk altijd toch..

Re: Orthodontie

Starter

of wordt onder nieuwe verzekerden niet degene verstaan die alleen bijverzekeren? 

Re: Orthodontie

Fanatiekeling

Dit is inderdaad onduidelijk voor de consument. Voor Zilveren Kruis zelf is dit wèl duidelijk. Ook verzekerden, die hun aanvullende verzekering verhogen, worden als nieuwe verzekerden gezien. Immers dat gedrag wil ZK juist tegengaan met deze maatregel. Dit is de tekst van ZK op de website: 

"Met een wachttijd houden we de premie betaalbaar

Wij willen dat de zorg in aanvullende verzekeringen voor iedereen beschikbaar blijft. Steeds meer klanten kiezen pas voor een aanvullende verzekering als zij zeker weten dat de zorg die vergoed wordt echt nodig is. En zeggen de verzekering daarna weer op."

Groet, Feina.