Orthodontie; ster verhogen voor hogere vergoeding?

Nieuwkomer

Mijn zoon heeft net te horen gekregen dat hij een beugel gaat krijgen, waarschijnlijk in 2019. Nu ben ik verzekerd voor 3* (2000 euro), maar de beugel gaat zeker (fors) meer kosten.

Ik kan eventueel verhogen naar 4* (2500 euro), maar dit is eigenlijk alleen maar aantrekkelijk als ik die premie maar 1 jaar hoef te betalen. Weet iemand of ik de verhoging in 2020 kan laten ingaan? Dan zal ik waarschijnlijk pas over de 2000 euro heen gaan.

Groeten,

Melinco

Orthodontie; ster verhogen voor hogere vergoeding?

2 ANTWOORDEN 2

Re: Orthodontie; ster verhogen voor hogere vergoeding?

Webcare

Hallo Melinco,

Leuk dat je ons via deze weg een vraag stelt!

Wil je mij je relatienummer, geboortedatum en postcode/huisnummer sturen in een prive bericht? Dan pak ik de polisgegevens van jou en je zoon erbij, en dan help ik je graag verder. 

Groet, Laura

Re: Orthodontie; ster verhogen voor hogere vergoeding?

Fanatiekeling

Hoi, je kunt nooit met zekerheid voorspellen hoe de polisvoorwaarden volgend jaar zullen zijn. De polisvoorwaarde artikel 14 op p. 70 van de aanvullende verzekeringen 2019:

"De wachttijd geldt als u Aanvullend 3 sterren of Aanvullend 4 sterren afsluit en deze in heel 2018 niet had afgesloten. Uw wachttijd geldt ook als u overstapt van één van de andere zorgverzekeraars van Achmea."

En eerder antwoordde Zilveren Kruis als volgt:

06-11-2018 17:04

Hoi @Ikvraag, goed dat je dit even bij ons checkt.
De wachttijd die volgend jaar geldt is niet van toepassing als je al verzekerd bent dit jaar voor orthodontie met je 3 sterren aanvullende verzekering. 
Je kan dus zonder wachttijden kiezen voor de aanvullende verzekering met 4 sterren voor volgend jaar. 
Is dit het antwoord waar je naar opzoek was? Ik hoor het graag als je nog meer vragen hebt. 
Groet,
Caroline

Groet, Feina.