Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Orthodontie 20 jaar

Bewerkt 
Starter

Hallo,

Op 25 april heb ik mijn 4 verstandskiezen laten trekken in de hoop dat ik wat meer ruimte zou krijgen in mijn kaken. Nu is de ruimte er wel, maar mijn tanden staan natuurlijk niet gelijk recht en ik weet ook niet of dit ook nog wel gebeurt op natuurlijke wijze.
Ik ben super onzeker door mijn scheve voortanden, ik lach dan ook nergens op een foto met open mond. Zelfs in het echt durf ik amper te lachen, ik zet al snel mijn hand voor m'n mond zodat niemand het kan zien. 
Ik vroeg mij dus eigenlijk af of het mogelijk is dat een beugel word vergoedt voor een 20 jarige.

Met vriendelijke groet,
Kaylee Hamerpagt

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Orthodontie 20 jaar

OPGELOST
7 ANTWOORDEN

Re: Orthodontie 20 jaar

Voormalig medewerker Zilveren Kruis
Hallo Kaylee,

Vervelend om te lezen dat je je onzeker voelt over je gebit. Ik snap dat het voor jou prettig is als je een beugel vergoed kan krijgen.
Voor verzekerden boven de 18 hebben we geen vergoeding voor orthodontie helaas. Wellicht dat jouw tandarts kan kijken naar andere oplossingen voor jou? Ik raad je aan hierover met hem/haar in gesprek te gaan.

Fanatiekeling
Als de tandarts ( en niet de orthodontist) de tanden gaat rechtzetten, worden op de factuur de betreffende codes vermeld en dit zijn orthodontiecodes. Vergoedt ZK deze codes onder de gewone tandartsverzekering (of misschien voor 75%)?

Elze, ook dan is er geen vergoeding mogelijk voor de orthodontiecodes. De oplossingen van de tandarts vergoeden wij alleen als dit tandheelkundige codes zijn.

Fanatiekeling
Maar is er bij de tandarts eigenlijk wel een oplossing mogelijk zonder orthodontiecodes? 

Dit is wel een leuke vraag voor gebruiker tandarts. Hij zal hier zeker meer praktijk gerelateerde expertise hebben. Ik zal hem op dit topic wijzen.

Voorbijganger
Ik kan aan wat al gezegd is niets toevoegen. Er bestaat geen dekking voor de orthodontische behandeling in dit geval ongeachtbwie deze uitvoert

Webcare
Hi tandarts,
Dank je wel voor het meedenken!

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.