Mondhygiene Aanvullend 2 sterren

Bewerkt 
Starter

Hi, 

Ik heb op dit moment Basis Zeker en een aanvullende tandarts verzekering van 2 sterren. 

Als ik naar de website ga dan staat dat mondhygiene met M codes 100% worden vergoed. 

Nu kijk ik naar mijn declaraties en zie ik dat dit niet gebeurd, het is meestal maar een klein bedrag. Hoe kan dit precies?

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Mondhygiene Aanvullend 2 sterren

4 ANTWOORDEN

Re: Mondhygiene Aanvullend 2 sterren

Fanatiekeling
Het totaalbedrag van de vergoeding per jaar is bij een tweesterrenverzekering €500. Kan het zijn dat je daarboven uit bent gekomen? 100 % vergoeding betekent alleen dat bijvoorbeeld een Mcode van €85 volledig vergoed wordt, maar als de totale vergoeding boven de 500 per jaar uit komt, stopt de vergoeding.
Groet, Feina.

Bewerkt 
Moderator

@Lifa86 Leuk dat je hier je vraag stelt.  Het klopt inderdaad dat de M code behandelingen van de mondhygiënist 100% worden vergoed. Ik lees dat je toch geen volledige vergoeding hebt gekregen. Ik kan me voorstellen dat deze situatie dan voor verwarring zorgt. 

Gaat het hier om een M code? Sommige behandelingen door een mondhygiënist vallen namelijk onder de T codes. Dit zijn de tandvleesbehandelingen (parodontologie). Deze worden voor 75% vergoed.
@Feina geeft terecht aan dat er een maximum vergoeding zit aan alle behandelingen. Bij een tandartsverzekering met 2 sterren is dat maximum €500 per kalenderjaar. Hier zou het ook mee te maken kunnen hebben. 

Ik zoek graag voor je uit wat er precies aan de hand is. Zou je je gegevens in een privébericht kunnen sturen? 

Starter

Dank Esther. Ik heb jou zojuist een privé bericht gestuurd.

Webcare

We hebben je vraag privé beantwoord Lilly. Is het duidelijk voor je?

Wil jij ook een leuke persoonlijke handtekening? Dit kun je gemakkelijk doen via de instellingen van jouw profiel.