Dit topic is gesloten. Dat betekent dat je hieronder niet meer kunt reageren.
Wil je over dit onderwerp in gesprek? Open dan een nieuw topic.

Krijg ik een prothese op implantaten vergoed?

Starter

Goedeavond,

Ik ben Cheyenne en 21 jaar oud.
Wegens paradontitus heb ik al mijn tanden moeten laten trekken, helaas was er weinig meer aan te doen.
Ik heb een volledige prothese en sinds februari een klikgebit onder op 2 implantaten.
Nu slinkt mijn bovenkaak enorm en zit mijn boven prothese contineu los, hij klapt naar beneden met bepaalde klanken aantal keer opgevuld maar nu weer te los. Enige optie is implantaten in de bovenkaak. Stel dat de verzekering het niet vergoed wegens bepaalde redenen zou het dan mogelijk zijn om een betalingsregeling hiervoor te treffen?

• Mondzorg

Krijg ik een prothese op implantaten vergoed?

1 ANTWOORD

Re: Implantaten bovenkaak

Voormalig medewerker Zilveren Kruis

Hey @CheyenneC, welkom op de community! Erg vervelend om te lezen dat je huidige prothese niet voldoet en een prothese op implantaten nodig hebt! 

Wat betreft vergoeding voor het gebit op implantaten, daarvoor is een machtiging nodig. Je zorgverlener vraagt die aan door middel van een offerte en een behandelplan. Hij/zij kan dit op onze website downloaden. 

We betalen geen zorg die we niet vergoeden. Helaas is er dus bij ons geen betalingsregeling mogelijk daardoor. Wellicht wel bij je zorgverlener, je zou het bij hem/haar kunnen navragen. Heeft je zorgverlener de machtiging al aangevraagd?