Kosten orthodontie - beugel voor kind van 2

Starter

Dochter van 2 heeft een beugel nodig , niet voor het mooi maar noodzakelijk. Ik zit tot oktober 2019 nog in de schuld sanering , hoe ga ik deze beugel bekostigen???

Kosten orthodontie - beugel voor kind van 2

4 ANTWOORDEN 4

Beugel

Starter

Wat is de mnd premie voor een 3 sterren contract, in verb . met Orthodontie???

Re: Beugel

Fanatiekeling

Beste @C.J.vanderOestBuisman, u bedoelt zeker dat uw dochter 12 jaar is? U kunt uw vorige post weghalen door in te loggen en dan op de drie puntjes aan de rechterzijde klikken en dan klikken op 'verwijderen'. 

Het antwoord is: de premie is €34,95 ( als u zelf 30 jaar of ouder bent) voor de drie sterren normale aanvullende verzekering. Maar pas op er is een wachttijd! Dat houdt in dat u pas kan beginnen met orthodontie, als u al een heel jaar deze verzekering heeft gehad. Dus u betaalt om te beginnen al 12x €34,95=€419,40 zonder dat u daar een orthodontievergoeding voor kunt claimen. Klik op de bijlage ( 3 pagina's) voor meer informatie.

PS in combinatie met een collectiviteit, bijvoorbeeld een thuiszorgorganisatie, sportbond of werkgever, heeft u meestal 10% korting. Dan wordt de premie per maand €31,46.

Groet, Feina.

Re: Kosten orthodontie - beugel voor kind van 2

Fanatiekeling

De Gemeentepolis van Zilveren Kruis heeft geen wachttijd en betere vergoedingen, al vanaf een twee sterren polis! Zie de bijlage. Niet alle gemeenten hebben een polis via Zilveren Kruis: kijk op https://www.gezondverzekerd.nl

Helaas bent u nu te laat om daar naar toe over te stappen: u had al opgezegd moeten hebben voor 1 januari. **

PS als uw kind werkelijk pas twee jaar is, valt de vergoeding misschien onder " bijzondere tandheelkunde" onder de basisverzekering.

**  Op de site van Gezond verzekerd staat dat u soms wel kunt overstappen naar de Gemeentepolis, als u al BIj dezelfde  zorgverzekeraar verzekerd bent.  Er staat " 

• Mag ik direct deelnemen aan de Gemeentepolis als ik me aanmeld?

In sommige gevallen mag u direct meedoen. Dit kan meestal als u bijvoorbeeld al verzekerd bent bij de zorgverzekeraar waarmee de gemeente afspraken heeft gemaakt.

Als u eerst moet overstappen naar een andere zorgverzekeraar dan kunt u deelnemen vanaf 1 januari van het volgende jaar. U moet dan uiterlijk 31 december uw huidige verzekering opzeggen.

Informeer bij uw gemeente wat hierover de afspraken zijn.

Groet, Feina.

Re: Kosten orthodontie - beugel voor kind van 2

Webcare

We helpen je graag verder met je vraag.

Je vertelt dat je dochter 2 jaar is, ik zie graag je privébericht zodat ik je gegevens erbij kan pakken. 

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.