Klantbeleving

Starter

Vanuit mijn persoonlijk ervaringen begrijp ik niet goed hoe Zilveren Kruis het predicaat Klantgericht verzekeren of een 7,5 scoort op klantbeleving. Naar het schijnt worden deze scores meer als marketing tools ingezet ipv dat men werkelijk anticipeert op klant behoefte en organisatie, mensen en processen daarop aanpast. Een voorbeeld na meer dan 10 jaar een 'relatief goedkope' klant zijn bij Zilveren Kruis; Afgelopen december heb ik mijn tandarts verzekering aangepast en het aantal sterren verhoogd, omdat wij in onze familie dit jaar 2 beugels nodig hebben. Na een telefonisch en online onderhoud met ZK waarin wij duidelijk onze behoefte en redenen kenbaar hebben gemaakt voor de aanpassing, hebben we de tandarts polis dus aangepast en betalen we 20,- per maand meer. Vervolgens, na ontvangst tandarts rekening, blijkt dat beugel vergoeding niet in de tandarts verzekering valt maar onder de ' normale' ziekte kosten verzekering !! Nu vraag ik je; is dat logisch ? Waarom worden wij hier niet over geinformeerd op voorhand ? Is dat meedenken met de klant ? Anticipatie op klant behoefte ? Als gevolg betalen wij dus nu zowel de beugels zelf (niet voldoende sterren in normale verzekering) en extra maandelijkse kosten aan de tandarts verzekering. Na nogmaals tel onderhoud bleek hier niets meer aan gedaan te kunnen worden. Per 1 Jan. 2017 zijn wij weg 

Meer onderwerpen bekijken die zijn gelabeld met:

Klantbeleving

6 ANTWOORDEN

Re: Klantbeleving

Fanatiekeling

Eigenlijk zou het bandje van het telefoongesprek opgevraagd moeten worden. Op grond daarvan kan toch beslist worden wie er gelijk heeft? Als u echt duidelijk heeft aangegeven dat u de tandartsverzekering wilde ophogen ivm orthodontie van de kinderen, dan had Zilveren Kruis adequaat moeten reageren en zouden zij nu eigenlijk hun fout moeten herstellen! 

U heeft volledig gelijk met uw topic. Het is goed dat fouten van de zorgverzekeraar aan de kaak worden gesteld en in het openbaar besproken worden. 

Groet, Feina.

Nieuwkomer

Mijn ervaring is helaas dat bij een telefonische toezeggingen over zaken als vergoedingen en eigen risico bij een behandeling opeens onvindbaar zijn. Zowel in de aantekeningen als 'de altijd opgenomen gesprekken' die opeens niet bewaard zijn. Je ken hierover een klacht indienen maar dan krijg je een antwoord in de trant van: "wij kunnen hier niks over terug vinden in ons systeem en daarom is er niets gesproken dus je krijgt geen compensatie". Een typisch geval van "wij van wc eend" als je het mij vraagt.

Bewijs in de vorm van het niet aanpassen van eigen risico, een landurig gesprek met de klantenservice en de uiterst verbolgen reactie van mijn kant was geen enkele vorm van bewijs, alsdus de klachtenafdeling.

Webcare

Jemig@Jclbakkerdat is balen als je denkt goed te zitten met de vergoeding voor de beugel na een update van je tandartspolis. Je teleurstelling  is duidelijk. 

Ik begrijp dat je "klantbeleving" in jouw optiek heel anders uitlegt. Meedenken met onze klant is inderdaad waar we voor staan. 

We vergoeden orthodontie tot 18 jaar vanaf aanvullend drie sterren. En niet zoals je helaas had aangenomen uit de tandartsverzekering. 

Ik ga graag voor je na waar het is misgegaan. Je vertelt dat je online en telefonisch in gesprek was met ons. Ging het online om een chat? Heb je een e-mail waarin bevestiging van deze chat?

Wil je mij een privébericht sturen met je relatienummer en geboortedatum zodat ik je polis kan checken? Ik wil voor je nakijken wat ik kan doen ok? Doe svp je 06 erbij.

groet Pauline

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Webcare

Hoi @Robert452 je verandering van het eigen riscio is niet goed gegaan begrijp ik. Je hebt een klacht gemeld en het antwoord van mijn collega's klachtbehandelaar is je duidelijk in het verkeerde keelgat geschoten. 

Als de uitleg te kort door de bocht was kunnen wij leren van je feedback.  We bekijken zorgvuldig iedere klacht en wc eend gedrag is niet onze intentie. Ik wil daarom graag je relatienummer en je geboortedatum in een privébericht. 

mvg Pauline

Vind je het leuk om berichten te lezen maar wil je graag meer? Als je lid wordt kun je optimaal gebruik maken van de community.

Starter

Pauline, op jouw verzoek heb ik je een mail gestuurd met details, maar nog geen antwoord. Op het forum ga ik de details niet melden uiteraard. Vr gr John Bakker

Webcare
Webcare

Hallo @Jclbakker, sorry voor onze late reactie. Ik heb je net een mail gestuurd.
Groet, Kim