Kind bijschrijven

Bezoeker

Kind is verhuisd van ene ouder naar andere ouder. Wij hebben 3 sterrenpolis bij ZK. Als kind per 1-1-2019 overgaat naar ZK, krijgt zij dan gelijk 3 sterrenpolis? Of geldt jaar wachttijd voor ortho?

Kind bijschrijven

8 ANTWOORDEN

Re: Kind bijschrijven en Orthodontie 2019 wachttijd

Fanatiekeling

Als er sprake is van een scheiding, dan behoort volgens mij de bijschrijving aangepast te worden gedurende het kalenderjaar, met andere woorden: u hoeft niet te wachten op 1 januari. Dus gaat de aanvullende verzekering direct in. 

Zilveren Kruis kent momenteel geen wachttijd voor ortho. Maar vanaf 1/1/2019 geldt wel een wachttijd van 1 jaar.

Daarvan was u misschien al op de hoogte? Aangezien deze wachttijd alleen ingaat voor nieuwe verzekerden ( dit is het kind, " u" moet volgens mij gelezen worden als " het kind"), moet u zorgen dat uw kind al vóór 1/1/2019 deze AV krijgt. Dit zou mogelijk zijn in geval van een scheiding of verhuizing naar de andere ouder. 

( let op: ortho wordt NIET door de tandartsverzekering vergoed, maar door de gewone AV).

(Uw kind krijgt in totaal maximaal € 2.000

Tot het 18e jaar krijgt uw kind in totaal maximaal € 2.000 vergoed. De vergoeding is niet per jaar, maar voor de gehele duur van de aanvullende verzekering. Als dit bedrag op is, betaalt u de rest van de kosten zelf. Na uw 18e jaar betaalt u een beugel helemaal zelf.

Vanaf 1 januari 2019 geldt een wachttijd voor orthodontie

Sluit u per 1 januari 2019 een aanvullende verzekering af met vergoeding voor orthodontie? Dan krijgt u orthodontie pas vergoed als u hiervoor 1 jaar bij ons verzekerd bent. De wachttijd geldt niet als u in 2018 al bij ons verzekerd was voor orthodontie. Lees waarom wij een wachttijd introduceren.)

Groet, Feina.

Re: Kind bijschrijven

Webcare

Goedemorgen,

Als beide ouders bij ons verzekerd zijn kan het kind tussentijds overstappen naar de andere ouder. Als de andere ouder een aanvullende verzekering heeft met 3 sterren krijgt het kind ook meteen deze aanvullende verzekering 3 sterren. Dus niet pas per 1 januari 2019.

Met ingang vanaf 1 januari 2019 geldt er inderdaad een wachttijd voor orthodontie. Dit is alleen voor verzekerden waarbij de aanvullende verzekering ingaat op of na 1 januari 2019. Deze krijgen dan pas orthodontie vergoed nadat ze hier 1 jaar verzekerd zijn.

https://www.zilverenkruis.nl/Consumenten/vergoedingen/Paginas/waarom-geldt-er-een-wachttijd-voor-ort...

Dit geldt dus niet voor verzekerden die in 2018 als bij ons verzekerd zijn voor orthodontie. Dus als het kind dit jaar wordt bijgeschreven bij de ouder met een aanvullende verzekering 3 of 4 sterren (niet uit onze aanvullende tandartsverzekeringen) geldt er geen wachttijd voor vergoeding voor orthodontie.

https://www.zilverenkruis.nl/consumenten/vergoedingen/Paginas/Orthodontie-tot-18-jaar.aspx

Is mijn uitleg duidelijk en kan ik nog iets anders voor je doen?

@Feina, bedankt voor je reactie.

Groeten,

Mouniim

Bezoeker

Hoe schrijf ik de dochter per heden over van VGZ naar Zilveren Kruis?

Bij inschrijven nieuw gezinslid krijg ik keuze tussen militaire dienst, verhuizing uit buitenland, nieuwe werkgever of overschrijven per 1-1-2019.

Al deze situaties zijn niet van toepassing. Er is geen ruimte voor extra uitleg.

Graag hulp.

Webcare

Goedemiddag Ikvraag,

Ik heb de stappen even gevolgd en je hebt helemaal gelijk. Dit zijn inderdaad de enige opties die online (via Mijn Zilveren Kruis) geboden worden. Hier ga ik achteraan, maar dat biedt nu voor jou geen oplossing.

Zou je ons misschien even kunnen bellen? Mijn collega's kunnen de wijziging namelijk wel doorvoeren. Het moet dan in orde komen zo. Je bereikt ons op 071-7510051. Zorg dat je het BSN van je dochter even bij de hand hebt. Je dochter wordt dan per 1 oktober 2018 bij ons verzekerd.

Groeten, Michiel

Wil jij ook een leuke persoonlijke handtekening? Dit kun je gemakkelijk doen via de instellingen van jouw profiel.

Bezoeker

VGZ regelen jullie verder? Er zal wel een handtekening van haar moeder nodig zijn als verzekeringnemer. Of kan de wettelijke vader dit verder alleen regelen?

Webcare

Goedemorgen,

Als wij je dochter bijschrijven doen wij de opzegging bij VGZ. Als VGZ je dochter uitschrijft sturen zij een bewijs van uitschrijving naar de verzekeringsnemer van de polis. 

Groeten,

Mouniim

Bezoeker

Dan blijft de vraag of de handtekening van haar moeder nodig is of dat de vader ook de handtekening kan zetten bij VGZ. Immers zijn beiden wettelijke vertegenwoordigers van het kind. Kind staat op de polis van moeder (als verzekeringnemer).

Webcare

Voor een verandering van verzekeringsnemer, in dit geval bij een overstap van de ene zorgverzekeraar naar de andere, moet de huidige verzekeringsnemer toestemming geven. Dat kan telefonisch, of door het ondertekenen van een schriftelijk verzoek. Dit schriftelijk verzoek kan worden gestuurd naar het volgende adres:
Klantenservice Zilveren Kruis
Postbus 444
2300 AK Leiden

Heb ik je vraag zo voldoende beantwoord, ikvraag?

Groeten,

Bas